مجله علمی خبری

پورتال خبری و سبک زندگی،آموزش مهارت های کاربردی

۲۰ استفاده متفاوت و کاربردی که می توان از نرم کننده های مو کرد

۲۰ استفاده متفاوت و کاربردی که می توان از نرم کننده های مو کرد

اگه تا کنون این تصور رو داشتین که نرم کننده های مو فقط به خاطر نابود کردن گره خوردگیای مو و در داخل حموم استفاده می شن، با خوندن این نوشته، به این نتیجه می رسین که اشتباه می کردین.

در این نوشته به بررسی بقیه کاربرده های نرم کننده می پردازیم. پس با ما همراه باشین:

آرایش صورت رو پاک می کنه

به چه دلیل وقتی که ماده مقرون به صرفه تری دارین از کرمای گرون مخصوص پاک کردن آرایش استفاده می کنین؟ فقط با رفتن به سراغ حموم منزل تون می تونین این کار رو بسیار ارزون تر انجام بدین. علاوه بر نرم کننده می تونین از روغن نارگیل هم استفاده کنین.

به بیرون آوردن حلقه از انگشت تون کمک می کنه

اگه اون انگشتر به ارث رسیده از مادربزرگ تون داخل یکی از انگشتان تون گیر کرده و نگرانین که نتونین خیلی راحت اونو خارج کنین بطری شامل نرم کننده رو بر داشته و اونو روی انگشتر ریخته و آروم بچرخونین تا خارج شه.

زیپای گیردار رو روان می کنه

عجله دارین و زیپ کت تون هم گیر کرده و بسته نمی شه.

اونقدر باید اونو بالا و پایین ببرین که در آخر شاید از پس اون برآیید. اما اگه کمی نرم کننده ورداشته و روی دندانه های زیپ کت تون بکشین خیلی راحت می تونی اونو بالا و پایین کنین.

خارش بعد از تیغ زدن پاها رو کم می کنه

در مورد خانمایی که پاهای شون رو با تیغ و به اصطلاح شِیو می کنن و احساس خارش رو در این نواحی دارن، نرم کننده مانند یه لوسیون عمل کرده و این خارش آزار دهنده رو برطرف می کنه.

به حرکت راحت تر حلقه های پرده حموم کمک می کنه

از گیر کردن حلقه های پرده حموم خسته شدین؟ حلقه ها رو به نرم کننده آغشته کنین و تماشاگر تغییرات در حرکت اونا باشین.

گرد و خاک روی وسایل جعبه وسیله رو نابود می کنه

اگه می خواین بدونین که بهترین ماده واسه تمیز کردن لوازم موجود در جعبه ابزارتون چی می تونه باشه، بدونین که اون ماده نرم کننده موی سره. اونا گرد و خاک روی این وسایل رو هم از بین می برن.

برگای گیاهان خونگی رو تمیز و براق می کنه

به دنبال ماده ای هستین که با اون گرد و خاک گلای منزل تون رو از بین ببرین؟ مقدار کمی از نرم کننده رو روی سطح یکدست بکشیدید و به آرومی برگای گیاهان خونگی خود رو پاک کنین. با این کار این برگا درخشنده و براق هم می شن.

وسایل استیل ضدزنگ رو برق میندازه

به سراغ خرید تمیزکنندهای گرون ضدزنگ نرید. کمی نرم کننده های رو روی این استیلای ضدزنگ بذارین و به آرومی با یکدست اونو تمیز کنین و درخشندگی حاصل از اونو ببینین.

با اون لباسایی از جنس سیلک رو میشه شست

لباسای از جنس سیلک خود رو هم به خشکشویی می دید تا واسه تون بشوید؟ دیگه این کار رو نکنین و از راه مقرون به صرفه تری این کار رو انجام بدین. سینک رو از آب پر کنین (اگه پارچه ها سفید هستن با آب گرم و اگه رنگی هستن با آب سرد) به اندازه یه قاشق غذاخوری به اون نرم کننده اضافه کنین. اونو به مدت چند دقیقه در همون حالت رها کنین. بعد لباس رو خارج کرده و آبکشی و آویزون کنین تا خشک شه.
نرم کننده باعث می شه که اون پارچه سیلک حالتی از نرمی و لطافت پیدا کنه.

میشه واسه شستن لباسای زیر ازش استفاده کرد

واسه اینکه لباسای زیر در ماشین لباس شویی آسیب کمتری ببینن، بهتر از اونا رو با نرم کننده و با دست بشورید.

از کفشا و پوتینای چرمی تون مراقبت می کنه

در فصلای سرد سال، سرما می تونه باعث آسیب زدن به پوتین مورد علاقه شه.
واسه اینکه بتونین چرم روی اونو درخشنده کنین می تونین مقداری نرم کننده روی اون ریخته و به آرومی اونو پاک کنین. این کار می تونه عمر کفشای تون رو هم بیشتر کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ۱۱ مزیت صبح زود از خواب بلند شدن

فرچهای آرایشی رو واسه تون نرم و تمیز می کنه

اگه آرایشگر یا گریمور حرفه ای هستین یا اینکه استفاده فراونی از فرچهای خود می کنین واسه نابود کردن خشکی این فرچها اونا رو با نرم کننده تمیز کنین. وقتی که این فرچها خشک یا تر هستن مقداری نرم کننده روی اونا بذارین.

میشه با اون پارچه خشک کن خونگی درست کرد

اگه پارچه های خشک کن تون تموم شده می تونین یه بطری رو نصف آب و نصف نرم کننده پرکنید. محلول داخل بطری رو به پارچه ای اسپری کنین و اونو داخل خشک کن لباس شویی بذارین.

واسه نابود کردن آبرفتگی پلیور کمک خوبیه

اگه پلیور مورد علاقه خودتون پس از خروج از لباس شویی، آب رفته نگران نباشین. سینک رو از آب گرم پر کنین و یه قاشق غذاخوری به اون نرم کننده اضافه کنین و پلیور رو داخل اون ترکیب بذارین. اجازه بدین چند ساعتی در همون محلول شناور بمونه. بعد به آرومی آب اونو خارج کرده و روی سطح صاف و بدون اینکه آویزون شده باشه بذارین. پلیور شما به اندازه اولیه خود برمی گرده.

میشه خیلی راحت با اون چسب زخما، باندهای چسبیده یا حتی تاتوهای موقتی رو از سطح پوست خارج کرد

وقتی که می خواین یه چسب زخم رو از روی پوست تون وردارین، بعضی الکل رو پیشنهاد می کنن اما بدونین که با نرم کننده هم خیلی راحت می تونین این کار رو انجام بدین. با این کار از کشیدگی و درد کمی که زمان خارج کردن این چسب زخما احساس می کنین، رهایی پیدا می کنین.

واسه باز کردن گرفتگیای کوتاه می تونه استفاده شه

نرم کننده می تونه به گرفتگیای کوتاه کمک کنه.
بدون این دست اون دست کردن بعد از اینکه از نرم کننده استفاده می کنین و آب گرم رو باز می کنین، عبور راحت تر آب رو تماشاگر هستین.

به باز شدن گره های مو در بیرون حموم هم کمک می کنه

اگه در زمان خشک بودن موهاتان بازم واسه تون اتفاق که موها گره خوردند، یه اسپری شامل آب و نرم کننده داشته باشین و اونو روی قسمت گره خورده موی خشک خود اسپری کنین. می بینین که گره ها رو از هم باز می کنه.

پوسته های خشک ناخن رو از بین می بره

اگه می خواین در منزل ناخنای خود رو مانیکور کنین، می تونین خیلی راحت گوشه های خشک اونو بدون پرداخت هزینه ای زیاد با نرم کننده این کار رو انجام بدین. نرم کننده اثر بهتری از خیلی از کرمایی داره که ممکنه واسه خشکیای پوسته های دست به کار می برید.

به جای روغنای بدن در حموم هم می تونه استفاده شه

اگه روغن خاصی واسه نرم کردن پوست تون در حموم استفاده نمی کنین و وان هم دارین، می تونین یه چهارم یه بطری نرم کننده رو داخل وان ریخته و با آب ترکیب کنین. این کار خصوصا در فصلای سرد سال که پوست بدن خشک تر هم می شه، بسیار موثره.

سر و صداهای لولای در رو هم نابود می کنه

اگه سرو صدای در اتاق اعصاب تون رو خرد کرده، کمی نرم کننده به لولاهای اون بزنین. با این کار از اون صدای آزار دهنده خلاص میشین.