مجله علمی خبری

پورتال خبری و سبک زندگی،آموزش مهارت های کاربردی

۱۱ مزیت صبح زود از خواب بلند شدن

۱۱ مزیت صبح زود از خواب بلند شدن

واسه خیلی از مردم صبحا عذاب آورترین بخش روز هستش و مردمی هم که صبح زود بیدار می شن، بسیار آزاردهنده به نظر می رسن.

یعنی همون آدمایی که صبحا ممکنه ساعت ۴ صبح از خواب بلند شن و تابیدن نور صبحگاهی رو ببینن، این در حالیه که شما که تا دیروقت بیدار مونده اید و صبحا بیشتر می خوابید و تا چای یا قهوه صبح تون رو بخورین حتی قادر به صحبت کردن نیستین.

به نظر می رسه گروه اول واقعا به دنبال هدفی باشن.

خیلی از افراد معروف و موفق جهان جزو اون گروهی هستن که صبحا زود از خواب بیدار می شن.
حالا چه راهکارهایی رو واسه خودتون فکر کنین تا در گروه افراد سحرخیز قرار گیرید. بله درسته، این تغییر سبک زندگی در اول مرارتای زیادی واسه شما داره اما کم کم این مشکل برطرف می شه.

اگه می خواین مستنداتی در اختیار داشته باشین که به چه دلیل صبح زود بیدار شدن می تونه براتون به درد بخور باشه، ۱۱ نکته ای که در این مقاله برشمرده شده، رو مورد بررسی قرار بدین. شاید این نکات بتونن دلیل شن که شمام قبل از طلوع آفتاب ازخواب بلند شین.

موفقیت بیشتری رو در کارتون به دست میارین

چیجوری در زندگی و کار موفق تر باشین؟ صبحا زودتر از خواب بلند شید.

کریستُف رندلر (Christoph Randler) که یه زیست شناسه، در مطالعه گذشته خود که در دانشگاه هاروارد انجام گرفته، در این مورد میگه: “کسایی که بازده کاری شون در صبح بالاتره، در مشاغل شون موفقیتای بیشتری رو به . این بدون دلیله که اونا به مراتب فعال تر از کسایی هستن که بالاترین درجه فعالیتای کاری شون در ساعات پایانی کاره.”

در این نظرسنجی ۳۶۷ دانشجو مورد مطالعه قرار گرفتن و این وسط، آدمایی که صبحا زودتر از خواب بیدار می شدن، به مراتب فعال تر بودن و اهداف اهداف بلندمدتی در زندگی هاشون داشتن.

 

کمتر کاراتون رو به تاخیر میندازین

 

کسایی که بیشتر صبح زود از خواب بیدار می شن کمتر پیش میاد که کارایی رو که می تونن امروز بکنن به فردا بندازن.

اریک جافِ، پژوهشگر دیگری، در گزارشی که در سال ۱۹۹۷ میلادی (۱۳۷۶ شمسی) و در دانشگاه دِپُل از کارکرد دانشجویان انجام داده بود، عقیده داره که کسایی که بیشترین اندازه عملکردهایشان در ساعات پایانی روزه بیشتر در برابر عقب انداختن کاراشون هستن. تحقیق دیگری که بخاطر این و در سال۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ شمسی) انجام قبول کرد هم نشون میده، بزرگسالانی که کلی فعالیتای روزمره شون به ساعات پایانی کاری مربوط می شه، در به تاخیر انداختن کارا و حتی فعالیتای مربوط به تحصیل شون، مستعدتر هستن.

به تاخیر انداختن کارا، عادت بسیار بدیه. اینجور عادتی می تونه کارای حرفه ای و حتی زندگی شخصی افراد رو به خطر بیاندازند. اگه شمام با مشکل مشابهی روبرو هستین، تلاش تون رو بکنین تا در گروه آدمایی قرار گیرید که صبح زود از خواب بلند می شن.

با افزایش سن، سود بیشتری براتون داره

براساس گزارشای بدست اومده از مقاله ای که در نشریه “ایموشن” (Emotion) در این مورد چاپ شده، تعجب برانگیز نیس اگه بگیم آدمایی که صبح زود از خواب بیدار می شن، با پا به سن گذاشتن هم همیشه رفت و آمدهای خود رو با افراد جوون تر حفظ می کنن. این کار در روند سلامتی و بهبود مشکلات جسمی در اونا اثر میذاره.

آدم مثبت اندیش تری میشین

نتیجه تحقیقات چاپ شده در نشریه ایمُشِن، نشون داده که آدمایی که صبحا زودتر از خواب برمی پاشن، خلق و خو و اندیشه های مثبت تری دارن. نظریه دیگری که در همین رابطه نشون داده که اینجور روندی می تونه در طول روز هم ادامه پیدا کنه.

می تونین همراه تر و باثبات تر باشین

یافته های تحقیقات مشابه انجام قبول شده در سال ۲۰۱۱ میلادی (۱۳۹۰ شمسی) نشون داده که افراد سحرخیز، بیشتر مصمم تر، موافق تر، آگاه تر، فعال تر و با بقیه همراه تر هستن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   وقتی سکوت گوش‌هایتان را کر می‌کند؛ نگاهی به ساکت‌ترین اتاق جهان

همه این خصوصیات اخلاقی می تونه خوب و در روابط با بقیه به درد بخور واقع شه.

 

 

در طول روز چرت نمی زنید

اگه دائم چرت بزنین، بدونین که بازنده شدین.

خواب تیکه تیکه اون هستش که همیشه ساعت رو تنظیم کنین تا کمی بیشتر بخوابین و دوباره از خواب بلند شید. این کار دلیل می شه که به وضعیت خوابیدن تون آسیب برسونین و دلیل خواب آلودگی در تموم طول روز می شه.
در مطالعه ای که در سال ۱۳۹۰ انجام و نتیجه اون در مجله تغذیه آمریکا به چاپ رسید، این نتیجه بدست اومد که خواب تیکه تیکه دلیل احساس خستگی در تموم روز می شه.

 پس به جای اینکه دایم ساعت رو واسه چند دقیقه دیگه کوک کنین تا بیشتر بخوابین، از جاتون بلند شید و تلاش کنین که کار خلاقه ای انجام بدین.

 از ابتلای به افسردگی جلوگیری می کنین

شب زنده داران در گروه آدمایی هستن که بیشتر به افسردگی گرفتار می شن؟ در مطالعه مرتبطی که در سال ۲۰۱۰  (۱۳۸۹ شمسی)  انجام شد، نشون داد که دچار شدن به افسردگی در میان آدمایی که بیشتر فعالیت هاشون در طول شب انجام می شه به مراتب بیشتر از سایرینه.

قادرخواهید بود خواسته هاتون رو بهتر به جلو ببرین

اگه صبح زودتر از خواب بلند شین میتونین روزی رو که می تونه شدیدا اعصاب تون رو خرد کنه با کمی بررسی و تحلیل پروژه کاری که در دست دارین، تبدیل به یه روز پرثمر کنین.

در مقاله “چشم طوفان” که به وسیله رِی ویلیمز (Ray Williams) در نشریه روانشناسی امروز به چاپ رسید، به بررسی مقاله خانوم لارا واندکاهم (Laura Vanderkahm) با عنوان “موفق ترین افراد قبل از صبحونه چه می کنن؟ پرداخته.

در مقاله واندرکاهم به این موضوع اشاره شده که افراد بسیار موفق، روزشون رو با کاری که بسیار اونو دوست دارن شروع می کنن.

کمتر به سراغ کارایی خواهید رفت که سلامتی تون رو به خطر بندازه

می خواین عادات بدتون رو ترک کنین؟ تلاش کنین که در گروه آدمایی قرار گیرید که صبح زود از خواب بلند میشن

در مطالعه انجام قبول شده در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ شمسی)، نشون داده شده که آدمایی که عادت به صبح زود بیدار شدن ندارن، بیشتر آدمایی هستن که در طول شب مشروبات الکلی، سیگار و مخدر مصرف می کنن.

استرس کمتری رو متحمل میشین

یکی از چالشایی که خیلی از افراد در زندگی شون دارن و خصوصا در میان آدمایی که بیشتر به خوابیدن علاقه دارن، زمان و مدت خوابیدن شونه. دلایل نشون میده که افراد سحرخیز، افردی آروم تر و کم استرس هستن.

براساس تحقیقات محققان دانشگاه لندن که در مجله تناسب اندام (Fitness Magazine) هم منتشر شد، این نتیجه بدست اومد که آدمایی که ساعت ۷ صبح از خواب بلند می شن، سطح استرس کمتری در اونا گزارش شده.

از شر وزن اضافه نجات پیدا کنین

در گزارش محققان نُورثوِسترن (Northwestern) که در هافینگتُن پُست (Huffington Post) به منتشر کردن رسیده، اومده که در میان آدمایی که طلوع خورشید صبحگاهی رو می بینن و در این زمان بیدارند، اضافه وزن کمتری دیده شده.