مجله علمی خبری

پورتال خبری و سبک زندگی،آموزش مهارت های کاربردی

حیواناتی که برخلاف ظاهر بامزه و بی خطرشان بسیار خطرناک هستند

حیواناتی که برخلاف ظاهر بامزه و بی خطرشان بسیار خطرناک هستند

هممون روزانه تصاویر و ویدئوهای خیلی از حیوانات بامزه ای می بینیم که باعث شده تصوری غیر واقعی از دنیای حیوانات داشته باشیم. شاید قابل تصور نباشه اما همین حیوانات بامزه می تونن شدیدا خطرناک و حتی در مواردی کشنده باشن. در ادامه به ۱۵ مورد از اونا می پردازیم.

۱- پاندا

این خرسای مشکی و سفید پشمالو یکی از دوست داشتنی ترین پستانداران دنیا هستن. پانداها در بیشتر مواقع آروم هستن و بیشتر روز رو به خوردن بامبو می گذرونن. با این حال، اگه احساس خطر کنن می تونن شدیدا خطرناک باشن. این حیوانات با به کار گیری قدرت فیزیکی، آوارهای قوی و دندون هاشون می تونن آسیب زیادی وارد کنن.

۲- جوجه تیغی

از اونجایی که بعضی مردم از جوجه تیغیا به عنوان حیوان خونگی نگهداری می کنن، تصور خطرناک بودن اونا واسه خیلی از مردم سخته. اما تیغای اونا می تونه آسیبی جدی به پوست آدم یا هر موجود دیگری وارد کنه.
وقتی جوجه تیغی احساس امنیت می کنن، تیغای اون خمیده هستن و ما می تونیم اونو در دستانمان بگیریم و با اون بازی کنیم.
اما وقتی که جوجه تیغی احساس خطر کنه، تیغای اون باز می شن و جوجه تیغی واسه مراقبت از خود بدنش رو جمع می کنه.

۳- قو

این پرندگان به زیبایی و ظرافت مشهور هستن. اما اگه جوجه های اونا رو اذیت کنین، به شما حمله می کنن. این پرندگان وقتی که احساس خطر کنن، اونقدر سر و صدا می کنن و بال میزنن تا شما رو دور کنن. بعیده که آسیب جدی ای به آدم بزنن اما بهتره که اونو امتحان نکنین.

 

۴- خرس قطبی

 

با اینکه خرسای قطبی حیوانات بامزه ای هستن اما باید یادتون باشه که اونا همیشه خرس هستن. خرسای قطبی بزرگ ترین گوشتخوارن شمال امریکا هستن. این حیوانات از آدما ترسی ندارن به خاطر همین مردم تصور می کنن می تونن با اونا راحت و در نزدیکی شون باشن اما این کار ممکنه بسیار خطرناک باشه.

۵- جغد

جغدها تنها موقع شب بیرون میان و بیشترین آسیب ای که می تونن به شما بزنن اینه که با هوهو کردن مزاحم خواب تون شن. این پرندگان معمولا فقط به شکار خود و با به کار گیری چنگالای بزرگ و تیزشان حمله می کنن اما اگه تلاش در مراقبت از لونه خود داشته باشن یا احساس گرسنگی کنن، از حمله به آدما ترسی ندارن. طبق گزارش نیوزویک، در شهر آتلانتای ایالت جورجیا به دلیل سرمای هوا جغدها به سگا و آدما حمله برده بودن. واقعا، سرمای شدید هوا باعث تلف شدن موشایی شده بود که غذای عادی این پرندگان هستن، به خاطر همین جغدها به هر موجودی حمله می بردن.

۶- لوریس تنبل

با اینکه این حیوانات با اون چشمای بزرگ شون بسیار مظلوم و دوست داشتنی به نظر می رسن، اما باید بدونین که واقعا سمی هستن. در زیر آرنجای این حیوان غده ای هست که موقع مضطرب شدن اون شروع به ترشح می کنه.

۷- فیل

این حیوانات بزرگ بیشتر آروم هستن اما اگه عصبانی شن از به کار گیری اندام بزرگ و خرطوم قدرتمندشان ترسی ندارن. با افزایش جمعیت آدما، فیلا مورد آزار و اذیت قرار گرفتن و به مناطق کوچیک تر رانده شدن؛ همین امر باعث ناراحتی این حیوانات شده.

این مطلب را هم از دست ندهید :   پیامدهای اخلاقی و اجتماعی تراژدی توزیع نامناسب گوشت

هر ساله نزدیک به ۵۰۰ نفر به وسیله فیلا کشته می شن.

۸- کانگورو

این حیوانات بامزه استرالیایی دنبال دردسر نیستن اما اگه عصبانی شون کنین می تونن آسیبی جدی بزنن. کانگوروها می تونن با دست هاشون ضربه و با پاهای قدرتمندشان لگد بزنن.

۹- ماهی بادکنکی

ماهیای بادکنکی یکی از سمی ترین مهره داران دنیا هستن. اونا واسه مراقبت از خود بدن شون رو باد می کنن و با این کار از بدن اونا سم تترودوتوکسین آزاد می شه.
این سم واسه ماهیای دیگه کشنده س و باعث مرگ آدم هم می شه.

سم موجود در بدن این ماهی واسه کشتن ۳۰ آدم کافیه.

۱۰- گوزن شمالی

تعجبی نداره که این موجودات بزرگ می تونن خطرناک باشن. گوزنای شمالی وقتی که احساس خطر کنن، به آدما حمله می برن و می تونن باعث صدمات جدی و بعضی وقتا هم مرگ شن. واقعا، تعداد کسایی که هرساله در آلاسکا به وسیله گوزنای شمالی کشته می شن بیشتر از موارد مربوط به خرسا هستش.

۱۱- مورچه خوار بزرگ

مورچه خوارها حیوانات بی خطری به نظر می رسن اما اونا چنگالای بسیار قدرتمندی دارن که با اونا می تونن انسانی رو بدرند. با اینکه این حیوانات از بینایی و شنوایی ضعیفی بهره مند هستن و دندون ندارن، اما بازم می تونن کشنده باشن.

 

۱۲- گوزن

 

گوزنا و مخصوصا گوزنای نر به حمله به آدما معروفیت دارن. از اونجایی که این حیوانات در نزدیکی آدما زندگی می کنن، ترسی از اونا ندارن و متهاجم تر شدن.

۱۳- فوک

فوکا بیشتر پنگوئنا رو شکار می کنن اما به آدما هم حمله می برن. پس هیچوقت تلاش نکنین با اونا درون آب درگیر شید.

۱۴- پلاتیپوس

پلاتیپوسا (نوک اردکی) در پشت پاهاشون تیغایی بلند دارن که از اونا سم ترشح می شه و وقتی که حیوان آماده حمله باشه، تیغا بلند می شن.
این تیغا کشنده نیستن اما باعث افت فشار، درد و افزایش گردش خون در دور و بر زخم می شن.

۱۵-  گربه ماهی

اگه با یه گربه ماهی مواجه شدید باید از اون دوری کنین. بعیده این حیوانات شما بگزند اما اگه این کار رو بکنن گزش اونا باعث تهوع و تاول می شه و در مواردی که گزش شدید باشه، ممکنه نیاز به قطع عضوی از بدن شه.