مجله علمی خبری

پورتال خبری و سبک زندگی،آموزش مهارت های کاربردی

۱۹ مورد از عجیب ترین و جنجالی ترین قرارداد های ازدواجی که میان زوج های هالیوودی نوشته شده است [قسمت دوم-پایانی]

۱۹ مورد از عجیب ترین و جنجالی ترین قرارداد های ازدواجی که میان زوج های هالیوودی نوشته شده است [قسمت دوم-پایانی]

همه کارشناسان و مردم به این موضوع واقف هستن که هالیوود، قلب تپنده صنعت سینمای دنیاس و هیچ نمونه مشابه دیگری در این رابطه وجود نداره. به خاطر همین، تموم عوامل حرفه ای و دست اندر کاران صنعت فیلم سازی، تلاش می کنن که خود رو به سرزمین پر حاشیه آمریکا برسانند. یکی از قشرهایی که واسه رسیدن به هالیوود هر کاری می کنن، مطمئنا بازیگران هستن.

همیشه حواشی زیادی دور و بر هنرپیشهای فعال در این میدون هست.
دنیای هالیوود به اندازه ای پر زرق و برق هست که بازیگران رو هم درگیر خود می کنه و رفتار اونا رو تغییر میده. یکی از شایع ترین کارا و رفتارا، نامزد کردن و یا جدا شدن چهره های سرشناس سینمای آمریکاست. همه می دونن که آمار طلاق در هالیوود سر به فلک میکشه و بازیگران هر روز با فردی جدید ازدواج کرده و یا نامزد می کنن.

یکی از کارایی که میان افراد مشهور رواج داره، امضای قرارداده هایی قبل از ازدواجه. افراد پولدار معمولا در این قرار داد (Prenup) ذکر می کنن که بعد از طلاق، اموال هیچ کدوم از دو طرف به دیگری نمی رسه، و یا اون که واسه ثروت خود تعیین تکلیف می کنن. ما در این مقاله می خوایم ۱۹ نمونه از جنجالی ترین قرارداده های هالیوود رو بررسی کنیم.
قسمت اول این مقاله دیروز منتشر شده و شما می تونین واسه دیدن اون به این لینک مراجعه کنین.

۱۲- کاترین زتا جونز و مایکل داگلاس

اگه این زوج از همدیگه طلاق می گرفتن، خانوم بازیگر هالیوود ۲٫۸ میلیون دلار غرامت دریافت می کرد.
هم اینکه، در صورت خیانت آقای داگلاس، ۵ میلیون دلار دیگه هم به حساب کاترین زتا جونز ریخته می شد.

۱۳- تایگر وودز و الین نوردگرن

ماجرای خیانات تایگر وودز گلف باز مشهور به الین نوردگرن، این زوج رو تا طلاق پیش برد. خانوم نوردگرن نزدیک بود بتونه غرامت ۱۰۰ میلیون دلاری از این ورزشکار رو به دست آورد.

۱۴- نیکول کیدمن و کیث اربن

این مسئله هیچ وقت تایید نشد، اما به نظر می رسید نیکول کیدمن بازیگر سرشناس هالیوود، با آقای اربن قراردادی رو به امضا رسونده که در اون بندی موسوم به آزادی گذاشته شده بود. اگه کیث اربن دوباره به سراغ مصرف کوکائین می رفت، حتی ۱ دلار هم از ثروت خانوم کیدمن به اون نمی رسید.

۱۵- چارلی شین و بروک مولر

اونا قرار داد ای دیوونه وار به امضا رساندند. بر این پایه، در صورت بیان کردن عبارت «بله» (I Do) (عبارتی که در مراسم عروسی در جواب به سوالات کشیش می گن)، ۵۰۰ هزار دلار دریافت می کرد.
هم اینکه ایشون تونست به ازای هر سال زندگی با آقای شین، ۳۰۰ هزار دلار به دست آورد. هم اینکه، خانوم مولر بعد از جدایی، به خاطر جا به جایی ۱۰۰ هزار دلار دیگه گرفت و مالکیت ماشین قبلی اش رو هم در اختیار گرفت.

این مطلب را هم از دست ندهید :   هر آنچه باید درباره موزه موسیقی تهران واقع در تجریش بدانید

۱۶- الیزابت تیلور و لَری فورتِنسکی

اگه اونا ۵ سال با همدیگه می موندن، آخرین همسر خانوم تیلور ۱ میلیون دلار دریافت می کرد، و اگه در اون زمان هنوز زن و شوهر بودن، این مبلغ بازم در اختیار اون قرار می گرفت. اونا بعد از ۵ سال از همدیگه جدا شدن و لَری تونست مبلغ یاد شده رو به دست آورد؛ هرچند که بعد از این ماجرا هم رابطه دوستانه این زوج حفظ شد و حتی خانوم تیلور ۸۰۰ هزار دلار دیگه هم به خواست خود به آقای فورتنسکی داد.

۱۷- چارلی شین و دنیس ریچاردز

اونا به مدت ۴ سال به همدیگه زن و شوهر بودن. اگه هر کدوم از دو طرف به دیگری خیانت می کرد، باید مبلغ ۴ میلیون دلار به طرف مقابل پرداخت می کرد.

 

۱۸- ماریا کری و خوب کانن

 

وجود قرارداد میان اونا هنوز به اثبات نرسیده و به نظر می رسه این زوج توافق کردن که همه چیز پنهونی باشه و به رسانه ها درز نکنه. بر این پایه، هیچ کدوم از اونا نمی تونن بعد از جدایی، درباره زندگی مشترکشون اطلاعات بدن. اگه هر کدوم از دو طرف این قانون رو رعایت نکنن، باید جریمه بپردازند. این مبلغ واسه کانن ۲۵۰ هزار و واسه خانوم کری ۵۰۰ هزار دلار گفته شده.

۱۹- کریس راک و ملک کامپتون راک

هیچ گونه اطلاعاتی درباره توافق میون این دو نفر وجود نداره، اما به نظر می رسه سود زیادی عاید خانوم کامپتون می شه.
این قرارداد تاریخ انقضا داشت و در هجدهمین سالروز ازدواج اونا به پایان می رسید. اونا بعد از ۲۰ سال خواهان جدایی از همدیگه شدن.