مجله علمی خبری

پورتال خبری و سبک زندگی،آموزش مهارت های کاربردی

نکته سریع نحوه تبدیل اعداد به ترتیبی در جاوا اسکریپت

نکته سریع نحوه تبدیل اعداد به ترتیبی در جاوا اسکریپت

در این آموزش، نحوه تبدیل اعداد به ترتیبی در جاوا اسکریپت را خواهید آموخت. گرفتن ترتیب یک عدد به شما امکان می دهد آن را در قالبی قابل خواندن توسط انسان نمایش دهید. دیدگاه سه طراح در مورد رویکرد به طراحی مجدد وب سایت

اصطلاحات ترتیبی چیست؟

ترتیبی ها اعداد را به عنوان بخشی از یک ترتیب یا دنباله تعریف می کنند. کلمات “اول”، “دوم” و “سوم” همگی نمونه هایی از ترتیب هستند. هنگام استفاده از اعداد برای نمایش نتایج نمودار، روزهای ماه یا رتبه‌بندی، اغلب نیاز به استفاده از ترتیبی دارید.
از اعداد می‌توان برای نمایش انواع داده و نتایج. وقتی اعداد به کاربران ارائه می‌شوند، اغلب باید در قالبی ارائه شوند که خواناتر باشد – مانند اضافه کردن پسوند ترتیبی (مثلاً “12 ژوئن” به جای “12 ژوئن”).

قوانین پسوند ترتیبی در انگلیسی

بیایید نگاهی به نحوه استفاده از دستورات در زبان انگلیسی بیندازیم. دستورات انگلیسی از مجموعه قوانین قابل پیش بینی، اگر نه به زیبایی ساده پیروی می کنند:

  • “st” به 1 و اعدادی که یک بزرگتر از مضرب ده هستند، به جز 11 و اعدادی که 11 بزرگتر از مضربی از 100 هستند، الحاق می شود. به عنوان مثال، 1st، 21st، 31st و غیره… اما 11، 111، و غیره.
  • “nd” به 2 و اعدادی که دو بزرگتر از مضرب ده هستند، به جز 12 و اعدادی که 12 بزرگتر از مضرب 100 هستند، اضافه می شود. به عنوان مثال، 2، 22، 32، و غیره … اما 12، 112، و غیره.
  • “rd” به 3 و اعدادی که سه بزرگتر از مضرب ده هستند، الحاق می شود، به جز 13 و اعدادی که 13 بزرگتر از مضرب 100 هستند. به عنوان مثال، 3، 23، 33، و غیره … اما 13، 113، و غیره.
  • “th” به هر چیز دیگری اضافه شده است. به عنوان مثال، 24th.

چگونه ترتیب یک عدد را بدست آوریم

برای بدست آوردن ترتیب یک عدد، می توانید از تابع زیر استفاده کنید:

عملکرد getOrdinal(n)  {
  اجازه دهید یا = 'th';
  اگر (n % 10 == 1 && n % 100 != 11)
  {
    ord = 'st';
  }
  دیگر اگر (n % 10 == 2 && n % 100 != 12)
  {
    ord = 'nd';
  }
  دیگر اگر (n % 10 == 3 && n % 100 != 13)
  {
    ord = 'rd';
  }

  بازگشت ord;
}

تابع getOrdinal آرگومان یک عدد را می پذیرد و ترتیب آن عدد را برمی گرداند. از آنجایی که اکثر ترتیبات به “th” ختم می شوند، مقدار پیش فرض ord روی th تنظیم شده است. سپس، شماره را در شرایط مختلف آزمایش می‌کنید و در صورت لزوم، ترتیب آن را تغییر می‌دهید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ۱۰ پیشنهاد برای آشپزی سالم و تغذیه مناسب

متوجه خواهید شد که در هر یک از شرایط Remainder (%) استفاده می شود. این عملگر مقدار باقیمانده تقسیم عملوند چپ بر عملوند راست را برمی گرداند. برای مثال، 112 % 100 12 را برمی‌گرداند.

برای آزمایش اینکه آیا عدد باید دارای st ترتیبی باشد، بررسی کنید که آیا n یک بزرگتر از مضرب ده است (n % 10 == 1 ، که شامل خود 1 می شود، اما 11 بزرگتر از مضرب 100 نیست (n % 100 != 11، که شامل خود 11 می شود).

برای آزمایش اینکه آیا عدد باید دارای nd ترتیبی باشد، بررسی کنید که آیا n 2 بزرگتر از مضرب ده باشد (n % 10 == 2) که شامل 2 خود می شود، اما 12 بزرگتر از مضرب 100 نیست (n % 100 != 12، که شامل 12 خود می شود).

برای آزمایش اینکه آیا عدد باید دارای rd ترتیبی باشد، بررسی کنید که آیا n 3 بزرگتر از مضرب ده باشد (n % 10 == 3) ، که خود شامل 3 می شود، اما 13 بزرگتر از مضرب 100 نیست (n % 100 != 13، که شامل 13 خود می شود).

اگر همه شرایط نادرست باشند، مقدار ord امین باقی می‌ماند.

می‌توانید آن را به صورت زنده با نسخه نمایشی CodePen زیر آزمایش کنید.

به قلم
دریافت ترتیب شماره توسط SitePoint (@SitePoint)
در CodePen .

نتیجه گیری

در این آموزش، یاد گرفتید که چگونه ترتیب یک عدد را بازیابی کنید. ترتیبی ها را می توان در موارد مختلفی استفاده کرد، مانند نمایش تاریخ ها یا رتبه بندی در قالب های قابل خواندن برای انسان.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، ممکن است از موارد زیر نیز لذت ببرید:

منبع :

https://weecharge.ir/دیدگاه-سه-طراح-در-مورد-رویکرد-به-طراحی-م/