مجله علمی خبری

پورتال خبری و سبک زندگی،آموزش مهارت های کاربردی

بهترین نرم افزار مجازی سازی سرور

بهترین نرم افزار مجازی سازی سرور

سازمان‌ها برای مدیریت موفقیت‌آمیز ماشین‌های مجازی (VM) به فناوری مجازی‌سازی یا هایپروایزرها متکی هستند. مجازی سازی به متخصصان فناوری اطلاعات اجازه می دهد چندین ماشین مجازی را روی یک سخت افزار راه اندازی کنند. این ابزارها به کاربران اجازه می‌دهند تا محیط‌های مجازی مستقلی را ایجاد کنند که برای تقلید از یک سخت‌افزار مجزا، اغلب یک سرور طراحی شده‌اند. با انجام این کار، کاربران می توانند چندین ماشین مجازی را روی یک سرور واحد کار کنند، که به طور موثرتری منابع محاسباتی موجود را در بین برنامه ها و سیستم عامل های مختلف توزیع می کند.

مانند هر کار دیجیتالی، موفقیت تلاش های شرکت مجازی سازی شما به ابزارهایی بستگی دارد که برای پشتیبانی از ماشین های مجازی خود استفاده می کنید. از ابزارهای منبع باز گرفته تا نرم افزارهای سنگین و درجه یک سازمانی، من شما را با برخی از بهترین نرم افزارهای مجازی سازی سرور در بازار آشنا خواهم کرد. علاوه بر این، ابزار مورد نظر خود را برای مدیریت این پلتفرم‌های نرم‌افزار مجازی‌سازی سرور مورد بحث قرار می‌دهم – یک نکته ضروری برای مشاغلی که ده‌ها ماشین مجازی را اجرا می‌کنند.

مزایای مجازی سازی سرور

کسب و کارهایی که به راه اندازی سرورهای مجازی فکر می کنند، از این ابزارها بهره مند خواهند شد. علاوه بر استفاده بهتر از ظرفیت سرور، مجازی سازی می تواند راه اندازی و راه اندازی سرورهای مجازی جدید را در مقایسه با همتایان فیزیکی آنها آسان تر کند. VM ها به جای اتلاف وقت برای سفارش خرید، نصب و راه اندازی، امکان ارائه سرورهای جدید را در عرض چند دقیقه فراهم می کنند. این بدان معناست که سازمان ها می توانند منابع سرور را به صورت استراتژیک مستقر کنند و به سرعت نیازهای در حال تحول خود را بدون هزینه های سخت افزاری اضافی برآورده کنند.

بهترین مجازی سازی سرور همچنین می تواند هزینه های انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به جای استفاده از چندین سرور فیزیکی برای تعدادی از وظایف، VMها این امکان را فراهم می‌کنند که فعالیت‌های سازمانی را در ماشین‌های کمتری ادغام کنند. کاهش میزان سخت افزاری که انرژی مصرف می کند، می تواند قبض انرژی را پایین نگه دارد و به کسب و کارها در رسیدن به اهداف پایداری کمک کند.

نحوه مدیریت مجازی سازی سرور

از آنجایی که سازمان‌ها در نظر می‌گیرند که کدام پلتفرم با برنامه مجازی‌سازی سرور، صنعت و بودجه‌شان مناسب‌تر است، مهم است که در مورد نحوه مدیریت سرورهای مجازی پس از ایجاد آن‌ها فکر کنیم. بسیاری از هایپروایزرها دارای ابزارهای پایه هستند تا ماشین های مجازی را به درستی کار کنند، اما زیرساخت های پیچیده فناوری اطلاعات با ده ها یا صدها دارایی مجازی سازی شده نیازمند ابزارهای مدیریتی مستقل هستند که منحصراً برای این ماشین ها مناسب هستند.

مدیر مجازی سازی SolarWinds

SolarWinds® Virtualization Manager (VMAN) می‌تواند با ارائه نظارت و کنترل متمرکز برای سرورها و سایر ماشین‌های مجازی در محیط‌های داخلی، ترکیبی و ابری، نقش مهمی در عملیات مجازی‌سازی شما ایفا کند. این یک ابزار مجازی سازی سرور به همان معنای دیگر محصولات موجود در این لیست نیست – بلکه بیشتر از این است. به جای جستجو در ماشین های مجازی مختلف، می توانید از VMAN برای به دست آوردن یک نمای کلی از سرورهای مجازی خود، از جمله اطلاعات مربوط به فضای ذخیره سازی، قدرت CPU و ظرفیت پیش بینی شده استفاده کنید.

VMAN همچنین به راحتی با ابزارهای مجازی سازی سرور مانند VMware vSphere و Microsoft Hyper-V ادغام می شود، بنابراین می توانید دارایی های مجازی را از چندین فروشنده به طور همزمان نظارت و مدیریت کنید. برای ایجاد سرورهای مجازی، به لیست بهترین محصولات سرور مجازی سازی در زیر نگاه کنید. اما برای اطمینان از اینکه این سرورها در آینده به خوبی کار می کنند، سرمایه گذاری در ابزار نظارت و مدیریت مانند VMAN را فراموش نکنید.

بهترین نرم افزار مجازی سازی سرور

لیست بهترین نرم افزار مجازی سازی سرور

VMware vSphere

VMware vSphere یک انتخاب برتر در بازار هایپروایزر ، مجموعه ای از ابزارهای نرم افزار مجازی سازی سرور جامع برای نیازهای سطح سازمانی و بودجه های IT درجه سازمانی است. اگرچه ممکن است برای صاحبان مشاغل کوچک و متوسط ​​که نسبتاً تازه وارد دنیای مجازی هستند کمی پیچیده شود، این هایپروایزر فلزی لخت مورد علاقه طرفداران بخش های IT است که برای راه اندازی محیط های مجازی پیچیده نیاز به عضله دارند.

طیف گسترده ای از قابلیت هایی که vSphere ارائه می دهد، آن را برای مدت طولانی محبوب کرده است. به عنوان مثال، ابزار امضا در VMware با ابر ترکیبی سازگار است، مجازی‌سازی کلان داده را در چندین میزبان فعال می‌کند و انتقال زیرساخت‌های قدیمی یونیکس به ماشین‌های لینوکس مجازی را آسان می‌کند. بسیاری از ابزارهای موجود در vSphere از تعادل بار و مهاجرت زنده و همچنین طیف وسیعی از عملکردهای مفید دیگر پشتیبانی می کنند. اگرچه این ارزان‌ترین ابزار موجود نیست، اما تقریباً همه چیزهایی را که در لیست خواسته‌های متخصصان مجازی‌سازی وجود دارد، ارائه می‌کند.

Microsoft Hyper-V

قابلیت‌های نرم‌افزار مجازی‌سازی سرور که Microsoft Hyper-V ارائه می‌کند کاملاً با مجموعه گسترده‌تر محصولات ویندوز یکپارچه شده است. این ابزار از اکثر کاربران امتیاز بالایی می گیرد و ابزارهای مجازی سازی حیاتی زیادی را با هزینه کمتری نسبت به VMware vSphere ارائه می دهد. کاربران همچنین می توانند از پشتیبانی لینوکس آن بهره ببرند، اگرچه Hyper-V در بین متخصصان فناوری اطلاعات که به سایر محصولات مایکروسافت متمایل هستند محبوبیت بیشتری دارد.

با استفاده از این هایپروایزر بدون فلز، سازمان ها می توانند از مزایای مرکز مدیریت ویندوز، حفاظت از تهدیدات پیشرفته و پشتیبانی از شبکه های نرم افزاری تعریف شده استفاده کنند. Hyper-V همچنین با در نظر گرفتن ابر ترکیبی طراحی شده است و ویژگی سازگاری برنامه هسته سرور در صورت تقاضا عملکرد سرور مجازی را برای کاربران نهایی بهبود می بخشد.

سرور مجازی اوراکل

سازمان هایی که قبلاً به برنامه های Oracle متکی هستند باید Oracle VM Server را در نظر بگیرند. Oracle VM بر روی هایپروایزر Xen، یک هایپروایزر فلزی سبک وزن ساخته شده است. این ابزار که به طور خاص برای محیط x86 مناسب است، برای ارائه سریع‌تر سرورهای مجازی Oracle شناخته شده است، زیرا Oracle VM Server با گواهینامه Oracle و ادغام‌های داخلی آماده شده است.

با Oracle VM Server، کاربران یک راه حل مجازی سازی متناسب با نیازهای سطح سازمانی دریافت می کنند. به عنوان مثال، این محصول ابزارهای مدیریت سازمانی جامعی را در سراسر سخت افزار فیزیکی و فناوری ابر ارائه می دهد و از توسعه و استقرار سریع برنامه ها با قالب های Oracle VM پشتیبانی می کند. علاوه بر این، Oracle VM Server به تیم هایی که با سایر محصولات اوراکل کار می کنند، اجازه می دهد تا از پشتیبانی فنی کاملاً یکپارچه در محیط دیجیتال خود بهره ببرند.

ویرتوزو

Virtuozzo که در اصل برای پشتیبانی از KVM – یک پلتفرم مجازی سازی منبع باز و هایپروایزر محبوب طراحی شده بود – عملکردهای پیشرفته ای را در مورد پیشنهادات اولیه KVM در اختیار کاربران خود قرار می دهد. Virtuozzo با 200 پیشرفت ارائه می شود که مدیریت محیط گاهی اوقات پیچیده KVM را آسان تر می کند.

 

با Virtuozzo، سازمان‌ها می‌توانند از قابلیت‌های مجازی‌سازی سرور با سایر ویژگی‌های حیاتی مانند ذخیره‌سازی و کانتینری‌سازی استفاده کنند. اگرچه ممکن است بهترین گزینه برای شرکت‌هایی نباشد که زیرساخت‌های مجازی گسترده را مدیریت می‌کنند، Virtuozzo هنوز یک انتخاب قوی برای مشاغل کوچک و متوسط ​​است که به دنبال یک محصول مجازی‌سازی مقرون‌به‌صرفه برای کمک به مدیریت آسان‌تر هستند.

IBM PowerVM

برای سازمان های بزرگتر با محیط های دیجیتال پیچیده، IBM PowerVM یک انتخاب قوی است. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، PowerVM به ویژه برای برنامه های IBM خوب کار می کند و امتیازات خوبی را از کاربران برای مشتریان AIX و Linux دریافت می کند. با این حال، اگر کسب‌وکارها می‌خواهند ارزشی فراتر از هزینه محصول به عملیات مجازی‌سازی خود بیفزایند، این پیشنهاد به متخصصان فناوری اطلاعات ماهر نیاز دارد. بر این اساس، ممکن است بهترین گزینه برای مشاغل کوچک و متوسط ​​نباشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   پنل اس ام اس

IBM PowerVM ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به راحتی استقرار مجازی‌سازی سرور خود را مقیاس‌بندی کنند و نیازهای در حال تحول سازمانی را بدون آسیب رساندن به عملکرد کلی آنها برآورده کنند. این راه حل همچنین با عملکردهای امنیت سایبری چشمگیر همراه است، که تضمین می کند برنامه های کاربردی در حال اجرا بر روی ماشین های مجازی و سایر اطلاعات مورد استفاده در آنها در برابر طیف گسترده ای از تهدیدات دیجیتال محافظت می شوند.

سیتریکس هایپروایزر

Citrix Hypervisor می تواند از بارهای کاری سازمانی پشتیبانی کند بدون اینکه برای تازه واردان در فضای مجازی سازی خیلی پیچیده باشد. همچنین هزینه کمتری نسبت به رقبای سازمانی مانند VMware vSphere دارد و به طور مداوم در یک ردیف از نظرات کاربران قرار می گیرد. این امر آن را به سرمایه گذاری محکمی برای سازمان هایی با اندازه ها و صنایع مختلف تبدیل می کند.

با استفاده از Citrix Hypervisor، سازمان‌ها از پشتیبانی گرافیکی پیشرو در صنعت با NVIDIA و Intel و قابلیت‌های امنیت سایبری اضافی از طریق Direct Inspect APIها برخوردار می‌شوند. مانند ابزارهای مجازی سازی اختصاصی مشابه، Hypervisor به ویژه با استقرار برنامه های مجازی و دسکتاپ Citrix به خوبی کار می کند، اگرچه یک ابزار قدرتمند تلفیق سرور مجازی برای اکثر بارهای کاری ویندوز و لینوکس است.

 

مجازی سازی Red Hat

Red Hat نام اصلی دیگر در فضای نرم افزار مجازی سازی سرور است. یک پلتفرم باز و نرم‌افزاری که به دلیل موفقیتش در محیط‌های لینوکس شناخته می‌شود – اگرچه به خوبی با بارهای کاری ویندوز نیز کار می‌کند – این ابزار مجازی‌سازی x86 گزینه خوبی برای سازمان‌های کوچک، متوسط ​​و بزرگ است که در مورد استقرار VM خود جدی هستند.

Red Hat به دلیل ارائه قابلیت های مجازی سازی چشمگیر با قیمت پایین تر از رقبای سازمانی مانند VMware vSphere شناخته شده است. Red Hat هنوز هم مدیریت نسبتاً آسانی دارد و پایه ای قوی برای زیرساخت های ابری و کانتینری فراهم می کند. با این حال، برای استفاده حداکثری از آن، متخصصان فناوری اطلاعات که به خوبی در لینوکس آشنا هستند، می‌خواهد.

Proxmox VE

مانند Red Hat، Proxmox VE به عنوان یک ابزار مجازی سازی مطمئن و موثر برای بارهای کاری و محیط های لینوکس شهرت پیدا کرده است. Proxmox به خاطر آوردن مجازی سازی سرور، کانتینرسازی و قابلیت های ذخیره سازی تعریف شده توسط نرم افزار به یک محصول منفرد و منبع باز معروف است که آن را به رقیبی مستقیم برای Virtuozzo تبدیل می کند.

Proxmox همچنین به دلیل ابزارهای بازیابی فاجعه، رابط مدیریت وب و ظرفیت مدیریت برای خوشه‌های با دسترسی بالا شناخته شده است. با Proxmox، سازمان‌ها ابزارهای مجازی‌سازی قدرتمندی را دریافت می‌کنند که زیرساخت‌های خود را بالا و پایین می‌کنند، از جمله قابلیت‌های شبکه و ذخیره‌سازی.

HC3 HyperCore

HC3 از Scale Computing یکی از بهترین پلتفرم های مجازی سازی سرور است و در بین شرکت های متوسط ​​محبوب شده است. این محصول مجازی سازی سرور را به یک سرور کلی، ذخیره سازی و ابزار مجازی سازی تبدیل می کند. با انجام این کار، HC3 برای ترکیب عملکردهای متفاوت در یک محصول امتیاز می گیرد و به شرکت ها کمک می کند پول خود را ذخیره کنند و پشته فناوری خود را تثبیت کنند.

HC3 همچنین برای قابلیت های اتوماسیون خود نمرات بالایی دریافت می کند. این پلتفرم می‌تواند مشکلات بالقوه را در زیرساخت‌های مجازی شناسایی کرده و قبل از ایجاد مشکلات گسترده‌تر، آنها را حل کند. علاوه بر این، HC3 کاربران را ملزم به پرداخت هزینه های اضافی مجوز نرم افزار یا الزام خرید ظرفیت ذخیره سازی خارجی نمی کند.

 

پروژه Xen

یک مانیتور ماشین مجازی رایگان و منبع باز (VMM)، پروژه Xen در ابتدا توسط تیمی در دانشگاه کمبریج طراحی شد. این تیم بعداً شرکت خود را با محوریت پروژه Xen ایجاد کرد که توسط Citrix خریداری شد. از آن زمان، پروژه Xen با بنیاد لینوکس به عنوان بخشی از کار خود برای هدایت ابزارهای مشارکتی شریک شده است.

پروژه Xen تا آنجایی که ویژگی‌های مجازی‌سازی آن را دارد، برای محیط‌های ابری با مقیاس ابری مناسب است و با AWS، Azure، Oracle و غیره قابل همکاری است. پروژه Xen عملکردهای کلیدی مجازی سازی را برای اکوسیستم های منبع باز و تجاری ارائه می دهد و در عین حال بر امنیت سایبری از طریق معماری ناب تأکید دارد.

دسکتاپ موازی

در حالی که در جنبه ابتدایی همه چیز قرار دارد و با ابزارهای قدرتمندتر مجازی سازی سرور در این لیست متفاوت است، Parallels Desktop هنوز یک ابزار مجازی سازی قابل اعتماد برای کاربران دسکتاپ است. این محصول به کاربران اجازه می‌دهد تا علاوه بر سیستم‌عامل اصلی خود، که معمولاً جایگزین macOS است، از سیستم‌عامل ویندوز استفاده کنند. این برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر که نیاز به استفاده منظم از نرم‌افزارهای غیرقابل دسترس در پلتفرم اصلی خود دارند، مفید است، زیرا مجبور نیستند روی یک پشته فناوری کاملاً متفاوت سرمایه‌گذاری کنند.

موازی ها همچنین می توانند به محیط های دیگر کمک کنند. ممکن است بسیاری از کاربران با پشتیبانی از ویندوز آن آشنا باشند، اما می‌تواند برای لینوکس، کروم و نسخه‌های قدیمی‌تر مک نیز انتخابی مناسب باشد. Parallels علاوه بر نسخه‌هایی که برای نیازهای تجاری مناسب‌تر هستند، با نرخ مقرون به صرفه‌ای در سطح پایه عرضه می‌شوند.

نحوه انتخاب بهترین نرم افزار مجازی سازی

سازمان های امروزی اهمیت سرمایه گذاری در زیرساخت های فناوری اطلاعات خود را درک می کنند. برای سازمان‌های بیشتر و بیشتر، این به معنای سرمایه‌گذاری در مجازی‌سازی است – به‌ویژه برای سرورها – زیرا این فناوری می‌تواند کارایی و صرفه‌جویی در هزینه را به سازمان‌ها ارائه دهد. با این حال، هر تیم فناوری اطلاعات باید مطمئن شود که روی نرم افزار مجازی سازی سرور و راه حل مدیریت مناسب سرمایه گذاری می کند تا بتواند با موفقیت از ماشین های مجازی خود استفاده کند.

 

با Virtualization Manager از SolarWinds، متخصصان فناوری اطلاعات مجموعه کاملی از ابزارها را برای کمک به رسیدگی به ویژگی‌های محیط‌های مجازی‌سازی شده دریافت می‌کنند. به عنوان مثال، VMAN قابلیت‌های نظارتی پیشرفته‌ای را ارائه می‌کند که به متخصصان فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا معیارهای مهم عملکرد مجازی‌سازی را زیر نظر داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که ماشین‌های مجازی طبق برنامه اجرا می‌شوند. این ابزار حتی توصیه هایی را برای اندازه و مکان بهینه VM ارائه می دهد، بنابراین شما نمی توانید حدس بزنید که چگونه مشکلات عملکرد را برطرف کنید. VMAN با داشبوردها، اعلان‌ها و گزارش‌های آماده ارائه می‌شود تا اطمینان حاصل شود که ذینفعان اطلاعات مورد نیاز برای اقدام سریع و جلوگیری از قطع‌های برنامه‌ریزی نشده را دارند. بهترین قسمت؟ می‌توانید آن را بدون خطر در طول یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه امتحان کنید تا ببینید چگونه SolarWinds VMAN می‌تواند از توانایی شما برای اثربخشی بیشتر و مدیریت آسان ماشین‌های مجازی پشتیبانی کند.