۱۱ مهارت ضروری برای مدیران برند

قبل از این در مقاله «»، این شغل رو معرفی کردیم. اگه یه مدیر برند هستین (یا می خواین یه مدیر برند شید)، با «۱۱ مهارت لازم واسه مدیران برند»، آشنا شید.

البته شکی در این نیس که قبل از هر چیز، باید مفاهیم پایه ای و ، و هم وظایف مدیر برند رو بدونین.

با Modir TV همراه باشین:
یه مدیر برند باید: به طور غریضی بتونه اجناس لازم واسه آینده رو حدس بزنه (BMW i8، اگه یادتون باشه در اول یه طرح مفهومی (Concept) بود).

۲) بررسی داده ها

یه مدیر برند باید: توانایی بالایی در بررسی داده ها داشته باشه.

۳) گوش دادن و دادن جواب مناسب

یه مدیر برند باید: شنونده خوبی باشه، و بعد از «خوب گوش دادن» و «خوب بررسی کردن»، بتونه جواب مناسبی به مشتری، بازار و… بده.

۴) روابط عمومی خوب

یه مدیر برند باید: روابط عمومی خوبی داشته باشه. چه به صورت روبرو با افراد، و چه به صورت نوشتاری (نامه، ایمیل، و…)

۵) علاقه به بخش فعالیت برند

یه مدیر برند باید: شور و شوق زیادی به بخش فعالیت برندش داشته باشه (مثلا اگه از مسافرت و گردشگری و… بدتون میاد، هیچوقت مدیر برند یه آژانس مسافرتی نشید!)

گردشگری

۶) توانایی کار تیمی

یه مدیر برند باید: بتونه با جمعیت خیلی از مدیران و پرسنل بخشای جور واجور شرکتش همکاری کنه (اگه در کارای تیمی، زود به زود عصبانی میشین، کلافه یا دست پاچه میشین و…، قید این شغل رو……. نزنین!!! بلکه تلاش کنین تا کمی سیاست داشته باشین، کمی درباره مدیریت، رهبری و کار تیمی مطالعه و تمرین کنین!)

عصبانی

۷) رهبری

یه مدیر برند باید: مهارتای رهبری کردن یه تیم و انگیزه بخشی به اونا رو داشته باشه.

۸) مانند خانوما!

یه مدیر برند باید: توانایی مدیریت (و اجرای) همزمان چندین کار رو داشته باشه (اصطلاحا Multi Task باشه).

۹) علاقه و تعصب به برند

یه مدیر برند باید: به برند خودش علاقه داشته باشه و این علاقه و تعصب رو در تیم خودش هم به وجود بیاره. (درباره برند داخلی قوی تویوتا در گوگل جست و جو کنین، و ببینین که کارکنان اون چه تعصبی به برند خودشون دارن!). البته این تعصب نباید به ندیده گرفتن نقاط ضعف منجر شه.

۱۰) کار خوب، در همه شرایط

یه مدیر برند باید: باید بتونه حتی در وقتی که تحت فشاره، خوب کار کنه.

۱۱) ارائه خوب

یه مدیر برند باید: توانایی خوبی در ارائه (Presentation) فعالیتای خود و برندش داشته باشه. (مهم بودن این توانایی رو موقعی می فهمید که مثلا یه جریان خبری منفی علیه برند شما راه افتاده باشه. چیزی مثل جریان آلوده بودن آبای معدنی دماوند).