چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم؟

 

سئو و بهینه سازی سایت

سئو

چیجوری لینک سازی داخلی انجام بدیم؟

رامین محمودی

۸۴

۸

۵۳ ۳۳۶۵

لینکا، یا کلا لینک بیلدینگ، یکی از مباحث داغ در دنیای سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو حساب می شن. با این حال، بیشتر این صحبتا دور و بر بد یا خوب بودن بک لینکای خارجی سایت انجام می شه: چیجوری واسه وب سایتم بک لینک خوب بسازم؟ چیجوری از شر لینکای بد وب سایتم خلاص شوم؟ درسته که لینکا هنوزم یکی از عوامل موثر بر رتبه بندی گوگل به حساب میان، با این حال کم تر کسی درباره ساخت لینک داخلی سوال می کنه یا دست کم به اندازه لینکای خارجی به اونا اهمیت میده.

بک لینک

من هم مانند بسیاری دیگه از کارشناسان سئو با یادگیری تاکتیکای بهینه سازی سایت مانند تحقیق کلمات کلیدی یا تحلیل آمارهای مربوط به کاربران، هیجان زده میشم. اینجور کارایی نه فقط حس باهوش بودن به من میده، بلکه بسیاری واسه وب سایتمون هم نتیجه بخشه!

با تموم این اوصاف، یه فوت وفن پیشرفته سئو هست که بیشتر کارشناسان سئو اونو ندیده می گیرن و این فوت وفن چیزی نیس جز لینک سازی داخلی سایت!

شاید در نگاه اول ساخت لینک داخلی واسه سایت، تکنیکی نه خیلی پیشرفته؛ و حتی خسته کننده و بی ثمر به نظر برسه. من، به شخصه، پس از دو سال وبلاگ نویسی به اهمیت لینک سازی داخلی فهمیدم. تا قبل از اون روز، هر صبح با خوشحالی از خواب بیدار می شدم و مقاله ای در یکی از وب سایتا منتشر می کردم.

می نوشتم و منتشر می کردم.  این روند به مدت دو سال ادامه داشت!

با گذشت زمان و با خوندن مقالات جور واجور بخش سئو فهمیدم اگه مقالات جدیدم رو با لینکای داخلی به مقالات قدیمی وصل کنم، خوانندگان وبلاگ مطالب بیشتری واسه مطالعه دارن و اندازه بانس ریت سایت هم به مرور کم میشه.

اینطوری عزممو جزم کردم که لینک سازی داخلی رو شروع کنم. هر بار که مطلب جدیدی می نوشتم، یه تیکه از متن اونو به یکی از محتواهای قدیمی لینک می کردم.

این اتفاق واسه من و صاحبان وب سایتایی که براشون کار می کردم، بسیار مورد پسند بود. به خاطر همین عزممو جزم کردم تا با ساخت لینک داخلی وضعیت سئوی وب سایتا رو بهتر کنم.

در ادامه این مقاله می خوام به شما توضیح بدم چیجوری می تونین با ساخت لینک داخلی، سایت خود رو واسه موتورهای جستجو بهینه سازی کنین و در نتیجه ترافیک قابل توجه ای دریافت کنین.

لینک داخلی یا لینک سازی داخلی چیه؟

اگه با معنی لینک داخلی آشنایی ندارین باید به شما بگم لینک داخلی، لینکیه که یکی از صفحات سایت تون رو به صفحه ای دیگه از سایت تون وصل می کنه.

وب سایتا معمولاً معماری (یا طراحی) کلی دارن که ساختار سایت رو به صورت منطقی نمایش میده. در زیر می تونین یکی از مدلای عادی ساختار سایت رو ببینین:

یکی از الگوهای عادی لینک سازی داخلی سایت

بیشتر وب سایتا یه صفحه مرکزی دارن که منوها و دیگه صفحات سایت به صورت شاخه ای به اون صفحه وصل هستن. البته باید گفت که بعضی از وب سایتا ساختار پیچیده تری دارن.

الگویی پیچیده از لینک سازی داخلی سایت

در گذشته، وب سایتای قدیمی واسه اینکه بتونن تکرّر کلید واژه هدفشون رو واسه یه دسته بندی بیشتر کنن، محتوای سایت خود رو مانند سیلو یا انبار دسته بندی می کردن.

مدل سیلو یا انبار محتوا در لینک سازی

مدل دسته بندی سیلو، تا یه مدت پیش هم ساختار محبوبی واسه دسته بندی محتوای سایت بود. خیلی از سئوکاران هنوز از این ساختار واسه دسته بندی محتوای سایت استفاده می کنن چون ساختار اون به طور کاملً منطقی به نظر می رسه.

الگوی سیلو یا انبار محتوا در لینک سازی داخلی سایت

البته باید گفت ساختاربندی یه سایت می تونه بسیار پیچیده باشه.

اما نگران نباشین. داشتن ساختاربندی پیچیده در سایت اصلاً لازم نیس. در واقع، خیلی از مقالات و مباحث موجود درباره ساختار سایت و لینک سازی داخلی خیلی کاربردی نیستن. بیشتر مقالات موجود در این مورد اونقدر پیچیده می شن که هیچ راه حل مشخصی رو در اختیار خواننده قرار نمی دن.

ساخت لینک داخلی بسیار ساده تر از اون چیزیه که تصور دارین! در ادامه روش ساده ای واسه ساخت لینک داخلی در سایت به شما معرفی می کنم. به کار گیری این روش بسیار آسونه و وقت چندانی از شما نمی گیره.

اما قبل اینکه این روش رو به شما معرفی کنم، باید بدونین ساخت لینک داخلی چه اهمیتی داره.

به دنبال خدمات سئو هستین؟

ما علم لازم واسه افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل رو داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

افزایش ترافیک سایت شما

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

لینک سازی داخلی چه تاثیری بر سئو سایت داره؟

لینک سازی داخلی یکی از ارزشمندترین وسایل (بخونین اسلحه!) سئو هستش. شاید سوال کنین به چه دلیل؟ جواب ساده س!، چون به سئوی سایت تون کمک می کنه.

از شروع راه اندازی گوگل تا امروز، الگوریتم رتبه بندی گوگل تغییرات زیادی داشته. راحت بگم، امروزه گول زدن الگوریتم گوگل تقریباً نشدنی شده.

اگه دقت کنین، وب سایتای ایرونی چند سالیه که به تولید محتوای در رابطه روی آورده ان و بالطبع فضای رقابتی خوبی در وب فارسی ایجاد شده. همین پیشرفت الگوریتم گوگل بود که صاحبان وب سایتا رو مجبور به تولید محتوا و اتخاذ روشای سئوی کلاه سفید کرد.

لینک بیلدینگ چیه و چه اهمیتی داره؟

با این حال هر سیستمی هر چقدر پیشرفته باشه، بازم باگا و ایرادات ساده ای داره. ساخت لینک داخلی یکی از این روشای ساده س! که می تونه تغییر بزرگی در رتبه سایت شما بسازه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین لینک سازی داخلی به معنی دور زدن قوانین گوگل نیس، بلکه روش بسیار ساده ای واسه بهتر شدن وضعیت سئوی سایته.

بعضی از امتیازات لینک سازی داخلی عبارتند از:

ساخت لینک داخلی به ایندکس شدن سایت کمک می کنه

رباتای خزنده گوگل (Crawlers) واسه پیدا کردن و ایندکس کردن وب سایتا، لینکای موجود در اینترنت رو دنبال می کنن.

رباتای گوگل با دنبال کردن لینکا، صفحات وب سایتا رو یافته و ایندکس می کنن.

اگه سایت شما لینک سازی داخلی قدرتمندی داشته باشه، کرالرهای گوگل محتوای جدید سایت تون رو راحت تر پیدا می کنن.

باید بدونین گوگل همیشه به دنبال محتوای جدید در اینترنته. اگه محتواهای سایت شما خوب به همدیگه لینک شده باشن، مطمئناً عمل خزیدن واسه گوگل سریع تر میشه.

لینک سازی داخلی شانس لینک گرفتن محتوای قدیمی سایت رو زیاد می کنه

اگه بک لینکای سایت خود رو بررسی کنین، متوجه میشین که بیشتر این بک لینکا به صفحه اصلی سایت تون اشاره دارن.

اگه تعداد بک لینکای صفحه اصلی سایت خود رو با بک لینکای صفحات قدیمی وبلاگتان مقایسه کنین، با نسبت تقریبی زیر مواجه میشین:

این نسبت باید به طور کاملً بر عکس باشه.

بدیش اینه باید به شما خبر دهم تعداد زیاد بک لینک به صفحه اصلی به ضرر سئوی سایت تونه. واقعا، نسبت چارت بالا باید برعکس باشه. بیشتر بک لینکا باید به صفحات داخلی سایت تون اشاره کنن، نه به صفحه اصلی تون!

وقتی که وب سایتی به صورت منظم محتوا تولید نمی کنه، ساختار لینک بیلدینگش به شکل زیر میشه:

اندازه پخش لینکای داخلی در وب سایتایی که محتواشون مرتباً بروزرسانی نمی شه.

همونطور که می بینین بیشتر لینکا به صفحات تماس با ما، درباره ما و پروفایل شبکه های مجازی اشاره دارن. مطمئناً این موضوع تاثیر مثبتی روی سایت تون نداره.

اما اگه ساختار لینکای داخلی سایت تون اصولی باشه با ایجاد مسیرهای کلیک و ایندکس واسه رباتای گوگل، شانس دریافت بک لینک واسه صفحات داخلی سایت تون افزایش زیادی داره.

به چه دلیل؟ چون با این کار شما اولویت خزیدن و ایندکس شدن سایت تون رو تغییر می دید!

ساخت لینک داخلی، قدرت سایت رو به صفحات داخلی منتقل می کنه

اگه کمی درباره سئو مطالعه کرده باشین، شایدً با معنی Link Juice آشنایی دارین. Link Juice مفهومی قدیمی (و شاید کهنه و بی اعتبار!) در سئو هستش و تعریف اون به شکل زیره:

روشای ساخت بک لینک

وقتی که صفحه اصلی سایت شما یه بک لینک دریافت می کنه، بخشی از اعتبار و ارزش اون لینک به صفحات داخلی سایت تون منتقل می شه.

ساخت لینک داخلی با انکر تکستای جور واجور به ارزش سایت اضافه می کنه

یه لینک داخلی، در واقع رشته کدی به زبون HTMLه که یه صفحه از سایت رو به صفحه ای دیگه لینک می کنه. کد لینک داخلی به شکل زیره:

<A HREF = “http://www.example.com/internalpage“> Example Site </A>

وقتی که شما واسه لینک داخلی خود انکر تکست تعریف می کنین، ارزش لینک داخلی تون زیاد میشه. در واقع انکر تکستا با اضافه کردن کلمات کلیدی و محتوا به لینک، ارزش لینک رو پیشرفت میدن.

مطمئناً موتور جستجوی گوگل فقط به تگای A HREF اهمیت نمی ده و در زمان ایندکس کردن، انکر تکستا رو هم دید می کنن (در هر صورت انکر تکست هم بخشی از ساختار یه لینکه).

باید بدونین روزای Keyword Stuffing در انکر تکستا به سر اومده، اما اگه انکر تکست شما زیادتر از اندازه بهینه سازی نشه مطمئناً ارزش لینک هاتون دو برابر می شه.

اگه می خواین در این مورد بیشتر بدونین، پیشنهاد می کنم مقاله ای که درباره بهینه سازی انکر تکست منتشر کردیم رو بخونین.

لینک سازی داخلی واسه کاربران سایت خوبه

شاید بشه گفت، این مهم ترین ویژگی لینک سازی داخلیه. درسته که ساخت لینک داخلی در سایت، یه فوت وفن ساده در سئو هستش، اما امتیازات اون به همین جا ختم نمی شه.

در آخر، لینک سازی داخلی واسه کاربران سایت خوبه. به شخصه وقتی که درباره موضوعی تحقیق می کنم، دوست دارم منابع زیادی که دور و بر اون موضوع هست رو بررسی کنم.

اگه خوندن مقالۀ یه نویسنده یا یه سایت برام لذت بخش باشه، مطمئناً درباره دیگه مقالات اون نویسنده یا سایت هم کنجکاو میشم. مثلا در همین مقاله ای که مطالعه می کنین چند لینک داخلی قرار داده شده تا در صورت علاقه، دیگه مطالب سایت رو هم بررسی کنین.

لینک سازی داخلی شاید نتونه مستقیما کاربران رو به مشتری تبدیل کنه، اما شک نداشته باشینً تاثیر بسیار مثبتی در قیف بازاریابی داره و مشتریان رو به سمت مقصد پایانی هدایت می کنه (قبلا درباره تاثیر سئو و تولید محتوا بر قیف فروش بازاریابی توضیح داده ام).

یادتون باشه سئو و بهینه سازی سایت واسه کاربران انجام می شه و فقطً تکنیکی واسه قرار گرفتن در رتبه های بالای سایت نیس. اگه به تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو باور ندارین، دست کم اونو واسه کاربران سایت تون انجام بدین.

تکنیکا و روشای ساخت لینک داخلی

، حالا زمان ساخت لینک داخلی شده. اما چیجوری می خواین این کار رو انجام بدین؟ بهترین روش واسه لینک سازی داخلی چیه؟

قبل از هر اقدامی باید دو نکته رو رعایت کنین:

  1. اول اینکه محتوایی در سایت تون وجود داشته باشه. حتی وجود یه مقاله در سایت هم کارتون رو راه میندازه و می تونین لینک سازی داخلی رو از همین نقطه شروع کنین.
  2. دوم اینکه اگه می خواین لینک سازی داخلی بهترین نتیجه رو داشته باشه، بهتره به صورت مرتب محتوای سایت خود رو بروزرسانی کنین. انتشار محتوای جدید در سایت، اولین و مهم ترین قسمت در ایندکس شدن سایته.

، آماده اید کار رو شروع کنیم؟

از یه محتوای طولانی به دیگر محتواهای طولانی لینک بدین

بهترین نوع ساخت لینک داخلی اینه که یه مقاله رو به مقاله ای دیگه لینک بدین. این کار باعث می شه که ساختار لینکای داخلی سایت قوی شه (با به اصطلاح به صورت ریشه ای شه).

چیجوری کمپین لینک بیلدینگ خود رو راه اندازی کنیم؟

اگه ناوبری قالب سایت تون خوب طراحی شده باشه، لینکای داخلی خوبی به صفحات اصلی سایت مانند صفحات اصلی، درباره ما، تماس با ما و … در اختیار دارین. پس لزومی نداره که واسه این صفحات لینک داخلی بسازین.

حتماً اگه می خواید از راه محتواتون محصول یا خدماتی رو بفروشین، لینک سازی داخلی این فرصت رو به شما میده که کاربر رو به سرعت به صفحه مورد نظر منتقل کنین. با این حال تلاش کنین، بیشتر لینک سازی داخلی خود رو به مقالات وبلاگی اختصاص بدین.

در لینکای داخلی سایت از انکر تکست استفاده کنین

بهترین لینکا چه ویژگی دارن؟ جواب کوتاهه، لینکایی که دارای انکر تکست توصیفی هستن. ، منظور از انکر تکست توصیفی چیه؟

، شما با معنی انکر تکست آشنایی دارین، درسته؟ انکر تکست کلمه یا کلماتی از متن یه محتوا هستش که به صفحه یا وب سایتی دیگه لینک می شه. به اینجور متنی انکر تکست می گن.

لینکای داخلی سایت باید انکر تکست داشته باشن، اما باید بدونین که هر انکر تکستی خوب نیس. پیشنهاد می کنم عبارات و جملاتی که موضوع صفحه مورد نظر رو توصیف می کنن به عنوان انکر تکست انتخاب کنین.

اجازه بدین با چند مثال این موضوع رو براتون توضیح بدم:

اگه می خواین به مقاله ای درباره به کار گیری ریچ اسنیپا لینک بدین، از راه زیر استفاده کنین:

  • واسه اینکه بتونین اطلاعات و داده های سایت خود رو به بهترین شکل در یافته های جستجو به کاربران نمایش بدین، پیشنهاد می کنم از ریچ اسنیپتای گوگل استفاده کنین.

اگه می خواید به مقاله ای درباره الگوریتم پنگوئن گوگل لینک بدین، از راه زیر استفاده کنین:

  • الگوریتم پنگوئن گوگل بروزرسانی شد. این بروزرسانی تغییرات اساسی رو در یافته های جستجوی گوگل اعمال کرده.

واقعا با این کار شما موضوع صفحه ای که می خواین به اون لینک بدین رو با کلمات و عبارت کلیدی مناسب توصیف می کنین.

  • در مثالای بالا، انکر تکست اول دارای کلید واژه “ریچ اسنیپتای گوگل است که موضوع اصلی مقاله ایه که به اون لینک شده.
  • انکر تکست دوم شامل عبارت “الگوریتم پنگوئن گوگل بروزرسانی شد” است و مقاله ای که به اون لینک شده درباره آخرین بروزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل و ویژگیای جدیدشه.

، اما سوال دیگری که پیش میاد اینه که در روند ساخت لینک داخلی واسه صفحات سایت، چه کارایی رو نباید انجام بدیم؟

  • صفحات سایت خود رو با انکر تکستای تطبیق دقیق (Exact Match) به همدیگه لینک نکنین. بروزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل، استفاده تکراری از انکر تکست Exact Match رو شدیدا نهی می کنه. این کار می تونه باعث جریمه شدن سایت تون شه.
  • در لینکای داخلی سایت از انکر تکستای عمومی مانند “اینجا رو کلیک کنین” یا “اطلاعات بیشتر” استفاده نکنین. انکر تکستای عمومی هیچ ارزشی واسه لینک هاتون ندارن.
  • حواستون باشه انکر تکست تون نباید از یه جمله طولانی تر باشه. هیچ وقت (تکرار می کنم هیچ وقت!) یه پاراگراف رو به طور کامل به یه صفحه لینک نکنین. این کار تجربه کاربری بدی به بازدیدکنندگان ارائه می کنه. بهتره انکر تکست تون از چند کلمه یا یه عبارت تشکیل شده باشه.

در پستای جدید وبلاگ به چهار یا پنج پست قدیمی لینک بدین

وقتی که پست جدیدی در وبلاگ تون منتشر می کنین، محتوای اون باید دست کم به چهار یا پنج پست قدیمی وبلاگ لینک شده باشه. شاید سوال کنین دلیل این کار چیه؟

همونطور که در یکی از مقالات نوین، ۲۰۰ عامل مهم رتبه بندی الگوریتم گوگل رو بررسی کردیم یکی از فاکتورهای مهم در رتبه گرفتن سایت، انتشار همیشگی مقالات جدید در وبلاگه. گوگل وب سایتا رو براساس بروزرسانی محتوای جدیدشون رتبه بندی می کنه. هرچه فعالیت شما در مورد تولید محتوا بیشتر باشه، مطمئناً رتبه سایت بهتری دارین.

سایروس شِپِرد، یکی از کارشناسان سئوی MOZ عقیده داره:

لینکایی که در محتوای تازه قرار دارن، ارزش بسیاری به صفحات سایت میدن.

اگه بتونین در مقالات جدید به پستای قدیمی تون لینک بدین، شانس رتبه گرفتن سایت شما در یافته های جستجو افزایش زیادی داره.

محتوای قدیمی سایت رو با لینکای داخلی جدید بروزرسانی کنین

بروزرسانی محتوای قدیمی سایت یکی از روشای موثر سئو واسه افزایش ترافیک سایته. اگه شما بتونین این روش رو با فوت وفن ساخت لینک داخلی ترکیب کنین، مطمئناً یافته های بهتری میگیرین.

لینک بیلدینگ پیشرفته

وقتی که شما محتوای قدیمی تون رو بروزرسانی می کنین، رباتای خزنده گوگل دوباره اون محتوا رو بررسی و ایندکس می کنن. همین امر باعث می شه شانس بهبود رتبه سایت تون در یافته های جستجو، زیاد شه.

من پیشنهاد می کنم مقالات قدیمی سایت تون رو در دوره های وقتی مشخص بروزرسانی کنین. واسه این کار می تونین از روشای زیر کمک بگیرین:

  • در اول مقاله پاراگرافی رو اضافه کنین و دلایل بروزرسانی محتوا رو به خوانندگان توضیح بدین.
  • در ادامه، چندین پاراگراف به متنِ محتواتون اضافه کنین و اطلاعات جدید رو در اختیار خوانندگان بذارین.
  • و مهم تر از همه اینکه: در متن مقاله به آخرین پستای وبلاگ خود لینک بدین.

انجام این کار دو مزیت بزرگ براتون داره:

  • اول اینکه محتوای قدیمی تون بروزرسانی می شه که این کار به رتبه بندی سایت تون کمک می کنه.
  • و مزیت دوم اینه که یکی از صفحات معتبر و قدیمی سایت تون به یکی از مقالات جدید و نه خیلی معتبر سایت تون لینک می شه.

در جای مناسب لینک بسازین

اینجا سوالی که هست اینه که این لینکای داخلی رو در کجای متن قرار بدیم؟

مطمئناً تنبلی شما رو وسوسه می کنه تا در انتهای مقاله با انکر تکست “واسه خوندن مقالات بیشتر اینجا رو کلیک کنین!” یه لینک داخلی بسیازید. اما من به شما پیشنهاد می کنم این کار رو انجام ندین.

عوضش، به دنبال قسمتایی از محتوا باشین که چند موضوع با همدیگه همپوشانی دارن. در این قسمت از محتوا واسه توضیح بهتر موضوع، شما باید براساس دیگه مقالات منتشر شده در وبلاگ تون، دلیل آوردن کنین و مطمئناً منطقی ترین محل واسه ساخت لینک داخلی همین نقاط همپوشانی هستن.

اگه دقت کنین در همین مقاله واسه توضیح بهتر معنی لینک سازی داخلی اگه نیاز به توضیح معنی دیگری از سئو بوده، یه لینک داخلی به مقاله در رابطه داده شده.

لینکای داخلی سایت نباید nofollow باشن

این نکته به طور کاملً ساده س!. به لینکای داخلی سایت تگ nofollow اضافه نکنین. اگه لینک داخلی سایت تون nofollow باشه، تغییر چندانی در یافته های جستجوی گوگل مشاهده نمی کنین.

دلایل نشون میده لینکای nofollow کمک چندانی به روند لینک بیلدینگ سایت تون نمی کنن. مطمئناً این لینکا ضرری براتون به همراه ندارن، با این حال اگه در این مورد حق انتخاب دارین از لینکای nofollow استفاده نکنین.

به صفحات محبوب سایت تون لینک بدین

در سایت تون صفحه ای دارین که کاربران با دیدنش با شما تماس می گیرن؟ اگه پاسختان مثبته، حتماً به این صفحه لینک داخلی بدین. در سایت نوین، مقالات خوب زیادی وجود دارن که اندازه تبدیل ما رو زیاد شدن و من تا حد ممکن تلاش می کنم به این مقالات لینک بدهم.

این نقطه، دقیقاً همون جاییه که ساخت لینک داخلی ارزشی بالاتر از سئو داره. اینجور لینکای داخلی می تونن اندازه تبدیل و اندازه درآمد سایت تون رو زیاد کنن. اگه بتونین بازدیدکنندگان بیشتری رو به صفحات محبوب سایت تون هدایت کنین، مطمئناً اندازه تبدیل بالاتری دارین!

جمع بندی

همونطور که مشاهده کردین، لینک سازی داخلی خیلی آسونه. باور کنین بعضی وقتا روند سئو می تونه بسیار پیچیده شه. حتی ممکنه مجبور شید چند روز رو به تحقیق و بررسی گزارشات بگذرونین تا بتونین به نتیجه دلخواهتون برسین.

با این حال، ساخت لینک داخلی در سایت از اون دست فوت وفن هاییه که علاوه بر آسونی، بسیار اثر میذاره. اگه باور دارین ساخت لینک داخلی نمی تونه به وضعیت رتبه سایت تون کمک کنه، پیشنهاد می کنم با به کار گیری نکات موجود در این راهنما به مدت کوتاهی به صورت آزمایشی لینک سازی داخلی انجام بدین. مطمئن باشین تاثیر مثبت ساخت لینک داخلی رو روی ترافیک و رتبه سایت تون مشاهده می کنین.

اگه در مورد لینک سازی داخلی تجربه دارین یا با به کار گیری نکات موجود در این راهنما تماشاگر تغییراتی در رتبه سایت خود شدین، این تغییرات رو با من یا همکارانم در میان بذارین. هم اینکه، نظرات و پیشنهاداتتان رو از ما افسوس نکنین.

موفق باشین!