چالش اصلی مدیریت یک کسب و کار چیست؟

management-main-challenge

به عنوان یه مدیر جواب کار و کاسبی ای نوپا مهمترین رقابت پیش روی خود رو چیجوری حل میکنیم؟

تا کنون واسه شما اتفاق افتاده که یه تماس تلفنی یا ایمیلی از مشتریان یا همکاران یا رئیس تون دریافت کرده باشین که بعد از تموم شدن اون خشم وجودتون رو فراگرفته باشه؟

به گزارش آلامتو به نقل از اقتصاد آنلاین؛ تا حالا اشتباه یکی از زیردستان تون باعث از کوره در رفتن تون شده؟ اولین عکس العمل شما در قبال اینجور موقعیتایی معمولا چی بوده؟ خیلی زود و بدون تفکر عکس العمل نشون دادین یا اینکه تلاش کردین بر خود مسلط شید و عکس العمل معقولی از خود بروز بدین؟ چگونگی مدیریت خشم و کنترل احساسات در موقعیتای کاری از جمله مهم ترین مهارتای رفتاری مدیران حساب می شه، چون که یه برخورد ناشایست و اشتباه از طرف یه مدیر در قبال بقیه می تونه به صدمات و نتیجه های منفی گسترده و پیش بینی نشده ای منتهی شه که تموم تواناییای مدیریتی اونو زیر سوال ببره. به گزارش دنیای اقتصاد، در ادامه به پنج پیشنهاد کاربردی و کلیدی در مورد مدیریت خشم از طرف مدیران و رهبران اشاره می شه.

پیشنهاد شماره ۱: از دید یه شخص سوم به قضیه نگاه کنین

یکی از بهترین کارایی که می تونین هنگام عصبانی شدن به عنوان یه مدیر انجام بدین اینه که از دید یه شخص سوم و نه یه مدیر یا مافوق به قضیه نگاه کنین. کافیه اینجور وانمود کنین که از بیرون دارین به اتفاق و جنبه های جور واجور اون نگاه می کنین. در این حالت می بینین که عکس العملای قهرآمیز و عصبانیت کمکی به حل مشکل به وجود اومده نمی کنه و چه بسا شرایط رو خیلی بد تر می سازه. یکی از راه های اجرا درست این فوت وفن اینه که قبل از نشون دادن هر عکس العمل تندی از خود سوال کنین « یه سال بعد از امروز از نشون دادن این عکس العمل تند پشیمون نمیشه؟» و اگه جواب این سوال مثبت بود از اون صرف نظر کنین و اگه جواب تون به این سوال منفی بود با خیال راحت اون کار رو انجام بدین.

پیشنهاد شماره ۲: در موقعیتای پرخشم و پرچالش الگوی رفتاری طرف مقابل باشین

وقتی که در موقعیتای پرتنش قرار می گیرین، تلاش کنین به شکلی رفتار کنین که طرف مقابلتون که ممکنه با هیجان و هیاهو با شما حرف بزنه از رفتارش عقب نشینی کرده و لحن آروم تری رو انتخاب کنه. پرخاش کردن دوطرفه شما در برابر خشونت بقیه فقط به شدید شدن بحران و بدتر شدن شرایط می رسه. پس ضمن حفظ قدرت مدیریتی و نشون دادن تسلط تون بر شرایط به آرومی با طرف مقابل تون صحبت کنین تا در این مورد الگوی رفتاری اون باشین.

پیشنهاد شماره ۳: قبل از سخن گفتن و عکس العمل نشون دادن خوب فکر کنین

هممون میدونیم که اگه سخنی از زبون ما بیرون اومد دیگه نمی تونیم اونو برگردونیم و به خاطر همین هم هست که رد و بدل شدن جملات بی ادبانه و نابخردانه در جریان مناقشات کاری به رقابتا و فجایع کاری زیادی می رسه. پس از شما به عنوان یه مدیر انتظار میره خشم مدیریتی تون رو فرو ببرین و قبل از گفتن یه جمله به نتیجه های اون و عکس العملای احتمالی بقیه در قبال اون خوب فکر کنین. همونجوریکه مقام شما به عنوان یه مدیر از مقام کارمندان یا مشتریان بالاتره داشتن این توقع از شما که برخوردی بزرگ منشانه داشته باشین هم انتظاری به طور کامل منطقیه پس همیشه یادتون باشه که شما یه مدیر هستین و نه یه فرد احساساتی معمولی.

پیشنهاد شماره ۴: با موقعیت به وجود اومده به صورت شخصی برخورد نکنین

یکی از اشتباهات عادی در میان خیلی از مدیران اینه که با مشکلات و منازعات کاری به شکلی شخصی برخورد می کنن، درحالی که در محل کار و در روابط شغلی، اونا نه یه شخص بلکه یه مقام هستن و عکس العملای اونا باید از دید یه مدیر باشه و نه یه شخص عادی خارج از سازمان. این رفتار مخصوصا در بین مدیرانی که مالک شرکت هم هستن یا با صاحبان شرکت پیوندای خانوادگی دارن بیشتر مشاهده می شه. اما این کار اصلا پذیرفتنی نیس. وقتی یه مشتری بر سر شما به عنوان مدیر شرکت فریاد می زنه عکس العمل شما نسبت به اون باید نه از دید شخصی بلکه به صورتی حرفه ای و مدیریتی باشه و عقل سلیم حکم می کنه که یه مدیر بکوشد تا مشتری ناآرام رو آروم کرده و رضایت پایانی اونو به دست آورد.

پیشنهاد شماره۵: تلاش کنین کمی قدم بزنین

یکی از بهترین راه ها واسه مدیریت خشم و دوری جستن از موقعیتای تنش زا در محل کار اینه که محل وقوع دعوا رو ترک کرده و پس از چند دقیقه قدم زدن و تمرکز پیدا کردن بحثا رو ادامه بدین. اگه در حال صحبت تلفنی هستین و حس می کنین به زودی از کوره در خواهید رفت به طور موقت صحبت رو قطع کرده و کمی خارج از دفتر کارتون قدم بزنین. واسه این کار به شکلی با ادب و در عین حال روشن به طرف مقابل تون بگید که ادامه پیدا کردن این صحبت در این لحظه به صلاح نیس و امکان کنترل اون از طرف شما وجود نداره و می تونین اونو در زمان مناسب تری ادامه بدین.

کلا کنترل خشمای مدیریتی ازجمله مهارت هاییه که برخورداری از اون از یه مدیر معمولی و بی تجربه مدیری مجرب و توانا می سازه، مدیری که در عین قدرت و کنترل کننده بودن به آرومی و با متانت حرف می زنه و به شکلی سخن میگه و عکس العمل نشون میده که بعد از پایان غائله اصلا احساس پشیمونی و خسارت نمی کنه. اینجور مدیری می تونه با مشتریان ناراضی، کارمندان از خود راضی و شرکای عصبانی به شکلی برخورد کنه که اونا خود از رفتار خشمگینانه خود عقب نشینی کنن و شرایط به سمتی پیش نره که دیگه بشه اونو مدیریت کرد.

چیجوری برنامه ریزی کنیم؟

رمز و راز موفقیت آنتونی رابینز

اقتصاد آنلاین مدیریت

Share this post

Post navigation

You might be interested in...