چارچشمی مراقبت پنالتی کلاکینگ و ریدایرکت گوگل باشید

هر رقابتی یه برنده و یه بازنده داره و یه طرف باید طعم شکست رو احساس کنه. اما این شکست خیلی تلخ تر می شه وقتی از خودی گل می خوریم! این تلخی رو وبمستران خیلی بهتر از بقیه تجربه می کنن. دقیقا وقتی که گوگل تبدیل به یه حریف جدید می شه و ناغافل از شما پنالتی میگیره و شمام موظف به پرداخت این جریمه هستین!

تقریبا هر سایتی در دنیا پنالتی گوگل رو تجربه کرده؛ خصوصا وقتی الگوریتمای جدیدی به وسیله گوگل معرفی می شه که به دنبال نبود شناخت درست و پیروی از قوانین اون رنک یه سایت در عرض ۲۴ ساعت از این رو به اونو می شه. یکی از این پنالتیای معروف گوگل کلاکینگ است که در اون یه صفحه از سایت مخفی یا به صورت دوگانه نشون داده می شه. جزئیات دقیقی ییرموان پنالتی کلاکینگ و رفع اون در ادامه این مطلب بهتون میده.

پنالتی کلاکینگ و ریدایرکت گوگل

کلاکینگ به معنی نمایش صفحات متفاوت به کاربر و گوگله. وقتی که یه سایت درگیر پنالتی گوگل کلاکینگ می شه محتوایی که به کاربر نشون داده می شه با محتوایی که گوگل در سایت شما می بینه فرق داره. هم اینکه ریدایرکتای گمراه کننده و آب زیرکاهی هم هست که دقیقا مثل کلاکینگ صفحات غیرهمسان رو همزمان به کاربر و گوگل عرضه می کنن.

کلاکینگ دو رو!

پنالتی کلاکینگ گوگل به دو شکل ظاهر می شه:

۱ – تاثیرگذاری جزئی که طی اون فقط بخشی از سایت جریمه می شه

۲ – تاثیرگذاری کلی و وسیع که در اون کل سایت تحت تاثیر قرار میگیره

پرداخت جریمه کلاکینگ

وقتی از استانداردهای گوگل پیروی نمی کنین و قوانین جدید یا قدیمی گوگل رو زیرپا می ذارین گوگل شما رو جریمه می کنه. پنالتی محصول همین بی توجهی به بروزرسانیای متوالی الگوریتمای این موتور جستجو هستش. البته گوگل خودش راه نجاتی رو در اختیار کاربر قرار داده:

۱ – از راه کنسول گوگل راه Crawl > Fetch as Google رو طی کنین. در این بخش می تونین صفحه یا صفحاتی که به وسیله گوگل جریمه شدن رو ببینین. این صفحات صفحات Fetch نام دارن.

۲ – در مرحله بعد نوبت به مقایسه می رسه. اول باید محتوا اصیل سایت رو با صفحات Fetch که مشاهده کرده مقایسه و بعد فرقای موجود رو ثبت کنین.

۳ – هر فرقی که بین دو نوع محتوا هست باید اصلاح و برابر سازی شه.

۴ – تک تک ریدایرکتای سایت باید چک شن و ری دایرکتایی که:

  • کاربر رو به نقطه ناخواسته و دور از انتظار هدایت می کنن
  • تنها کاربرانی که از یه منبع مشخص به سایت سر میزنن رو به صفحه هدف هدایت می کنن

۵ – در آخر از راه صفحه Reconsideration Requests درخواست بازبینی پنالتی کلاکینگ رو به گوگل بفرستین.

حتما بخونین :

  • احتمال داره گوگل، مارک آپ ساختار رو به الگوریتم رنک دهنده اضافه کنه
  • شمام می تونین در Featured Snippet گوگل سهیم باشین
  • تایید گوگل واسه آزمایش آزمایش فیلما به وسیله دکمه های Like و Dislike
  • رفع جریمه دستی پنالتی گوگل
  • گوگل دیتاهای خود رو از دست داد