پیاده روی یک ورزش کامل و بدون مشکل

walking

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ هیچی مانند یه اعلام نظر نا امید کننده در مورد تمرین شما، نمی تونه حس سرخوشی به وجود اومده بوسیله ترشح اندورفین رو سرکوب کنه. اگه شما اهل پیاده روی هستین، شاید اینجور شرایطی رو تجربه کرده و سوالاتی مثل این رو بارها شنیدین: «به چه دلیل بجای راه رفتن نمی دوی؟» یا «حوصله ات سر نمیره؟».

فرانکلین آنتویان، مربی شخصی می گوید که سوالاتی مثل این، گمراه کننده هستن. اون می گوید: پیاده روی، یه تمرین عالیه، هر کسی می تونه اون رو در هر جایی انجام بده، هزینه ای نداره، باعث می شه از خونه خارج شید، بیشتر با دوستانتون باشین، و می تونه بسیار هم سرگرم کننده باشه.

آلیس ویلیامز ۲۴ ساله که اهل سالت لیک سیتیه، و پیاده روی قدرتی انجام می دهد، این گفته ها رو تایید می کنه و می گوید: شنیدن مسخره کردن پیاده روی بوسیله دوستان و آشنایانش، که تمرین هوازی مورد علاقه ی اونه، بسیار نا امید کننده س. اون می گوید: این منو اذیت می کنه که مردم تصور می کنن پیاده روی تمرین خوبی نیس، یا اگه یه ورزش دیگه رو انتخاب می کردم، خیلی بهتر می بود.

. ما اینجا ۵ جمله ای رو که هیچوقت نباید به اشخاصی که پیاده روی می کنن بگید رو براتون لیست کرده ایم، که در جریان باشین!

پیاده روی یه تمرین واقعی نیس، چون شما حسابی عرق نمی کنین

ویلیامز می گوید فرقی نمی کنه که اون به چند تحقیق در مورد فواید پیاده روی اشاره کنه، مردم هنوز فکر می کنن که باید بدوند تا ورزش کرده باشن! اما دلایل علمی به نفع افرادیه که پیاده روی می کنن: یه تحقیق دریافت که کالری به کالری سوزونده شده در پیاده روی، از نظر کاهش خطر دچار شدن به فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و حتی مریضی قلبی عروقی، فایده هایی مشابه دویدن ارائه می دهد.

هم اینکه، تعریق، ملاک بسیار بدی واسه تعیین اون هستش که شما چقدر سخت تمرین می کنین. آنتویان می گوید: من بعد از ۴۰ دقیقه تمرین کردن، عرق می کنم، با اینحال شاگردانی دارم که در عرض ۵ دقیقه شروع به عرق کردن می کنن. این تصور که اگه شما عرق نکنین، یعنی واقعا تمرین نکردین، یه باور به طور کامل غلطه. اون چیزی که واقعا باید از اون باخبر باشین، ضربان قلبتونه، که اگه بالا رفت، یعنی دارین رسما یه تمرین هوازی انجام می بدید.

راه های سریعتری واسه انجام یه تمرین خوب هست

بله، ممکنه مجبور باشین واسه سوزوندن همون تعداد کالری که در زمان مشابه با دویدن می سوزانید، فاصله طولانی تری رو طی کنین، یا با سرعت بیشتری راه برید. یه خانوم ۶۰ کیلویی با نیم ساعت پیاده روی با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت، حدود ۲۶۷ کالری خواهد سوزوند، در حالیکه با نیم ساعت دویدن با سرعت ۱۱ کیلومتر در ساعت، ۳۶۷ کالری می سوزوند.

با اینحال، این بدون معنا نیس که از ارزش پیاده روی به عنوان یه تمرین خوب، کاسته می شه. مخصوصا به دلیل اینکه راه های بسیار زیادی واسه افزایش شدت پیاده روی بعدی تون، بمنظور سوزوندن کالری بیشتره!

اون می گوید: شما می تونید با بالا بردن سرعتتان واسه حدود یه دقیقه یا توسط انتخاب کردن نشونه هایی در راه، تمرینتان رو تبدیل به یه تمرین اینتروال کنین. مثلا، ممکنه شما سرعت عادی ۸ کیلومتر بر ساعتتان رو ۳۰ ثانیه در هر ۲ دقیقه به ۱۰ کیلومتر در ساعت زیاد کنین، یا وقتی که از جلوی ۱۰ دکل تلفن رد می شید، در مسافتهای بین دکلها به شکل یکی در میان، سرعت بگیرین.

آنتویان می گوید: انجام این کار آسونه، کالری مصرفی تون رو در زمان کوتاه تری زیاد می کنه، و تمرین پیاده روی تون رو هیجان انگیز نگه می داره.

کسل و بی حوصله نمی شید؟

ویلیامز می گوید یکی از بهترین دوستانش، همیشه این سوال رو از اون می پرسد و اون اصلا نمی تونه درکش کنه! اون می گوید: من در پیاده روی ام به پادکست ها گوش می دهم و حتی ویدیوهایی دانلود می کنم تا موقع پیاده روی تماشا کنم. راه های بسیار زیادی واسه سرگرم موندن و هیجان انگیز نگه داشتن تمرین پیاده روی هست. آنتویان خاطر نشون می کنه که حرکات انفجاری با شدت بالا، شک نداشته باشین یه راه موثر واسه جلوگیری از مریضی و بی حوصلگی هستن. با اینکه هیجان، مسئله مهمیه، اما در مورد هر تمرین دیگری هم صادقه.

به چه دلیل نمی دوید؟

دلایل زیادی هست که به چه دلیل افراد ممکنه تمایلی به دویدن نداشته باشن. اول از همه، دویدن می تونه استرس زا باشه. آنتویان می گوید: دویدن واسه بعضی از افراد باعث تحریک و برآشفتگی می شه، در حالیکه پیاده روی به اونا کمک می کنه در عین حالا که یه تمرین خوب انجام میدن، آروم شن.

هم اینکه اون می گوید خیلی از آدمایی که پیاده روی می کنن، به خاطر این از دویدن دوری می کنن که دچار صدمه های قدیمی و ناراحتی طولانی در زانو، مچ پا، گردن یا کمرشون هستن، و دویدن با این شرایط، واقعا دردناک هستش. اون می گوید: اگه مجروح هستین، اگه مستعد صدمه هستین، یا دوره نقاهت پس از صدمه رو سپری می کنین، هر قدمی که موقع دویدن بر می دارین، یه خطر بالقوه واسه صدمه مجدده، در حالیکه پیاده روی، خطر صدمه بسیار کمی داره.

با در نظر داشتن این موضوع، سوالی مانند این، می تونه زیادتر از اندازه شخصی باشه. آنتویان می گوید: شاید فردی که پیاده روی می کنه، دوست نداشته باشه در مورد صدمه اش صحبت کنه. این واقعا به هیچکی مربوط نمی شه که به چه دلیل یه فرد بجای دویدن، پیاده روی رو انتخاب می کنه. و البته بعضی از افراد ممکنه بدون هیچ دلیلی، پیاده روی رو ترجیح بدن.

پیاده روی واسه افراد مسنه

آنتویان می گوید: این، یه احساس مشترک در میان مراجعین جوون تره که فکر می کنن اگه تمرینات کاردیوی پر برخوردتر رو انتخاب کنن، به یافته های بهتری دست پیدا می کنن. اون می گوید: حرف آخر اینه که پیاده روی واسه همه خوبه. این مسئله بستگی داره به اینکه شما کدوم یکی رو ترجیح می بدید، و اینکه تمرینات پر برخوردتر با شرایط بدنی تون سازگاری داره یا نه، و انجام دادنشون واسه شما بی خطره؟

افزایش قد با حرکات کششی ستون فقرات

چیجوری چربی بیشتری بسوزونیم؟

تمرینات ورزشی مجله تناسب اندام

Share this post

Post navigation

You might be interested in...