پیاده روی و درد سیاتیک

walking

اگه از کمردرد رنج میبرین ممکنه بخشی از دردتون به دلیل فشار مهره ها روی عصب سیاتیک باشه که باید واسه کاهش این فشار و آرامش درد به فکر باشین.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ پیاده روی می تونه با تحریک ترشح اندورفین ضد درد و کم کننده التهاب، درد سیاتیک شما رو آرامش دهد. از سویی دیگه، فرم نادرست پیاده روی ممکنه علائم سیاتیک شما رو شدید شدن کنه.

واسه کمک به بهتر شدن فرم پیاده روی تون و جلوگیری از درد سیاتیک، این ۲ نکته در مورد پیاده روی رو امتحان کنین:

۱. واسه مواظبت از عصب سیاتیک، قدم هاتون رو کوتاه تر کنین

قدم های بلند، می تونن با فشرده کردن دیسک های ناحیه کمری، عصب سیاتیک شما رو تحریک کنن.

واسه کوتاه کردن گامهایتان این نکات رو دنبال کنین:

  • هنگام راه رفتن، با انگشتان پاتون فرود نیایید. بین وسط پا و پاشنه تون فرود بیایید، بعد به آرومی روی انگشتان پاتون بغلتید و به زمین فشار بیارین، و قدم بعدی رو وردارین. این کار بطور طبیعی، قدم های شما رو کوتاه تر می کنه، چون اگه قدم هاتون رو بلند وردارین، راه رفتن براتون سخت می شه.
  • سرعتتان رو کم کنین. سرعت کندتر معمولا به معنی قدم های کوتاهتره. شما باید قادر باشین در بین پیاده روی، خیلی راحت به حرف زدن ادامه بدید.

۲. واسه پشتیبانی از ستون فقراتتون، عضلات مرکز بدنتون رو بکار بگیرین

درگیر کردن عضلات شکمتون، با به کمترین حد ممکن رسوندن فشار بر ستون فقرات شما از ریشه های عصب سیاتیکتان مواظبت می کنه.

اینجا می بگیم که چیجوری از عضلات شکمتون استفاده کنین:

  • صاف وایسید. سر و شونِه هاتون رو صاف نگه دارین و روی یه نقطه در دوردست متمرکز شید.
  • شکمتون رو تو بدید. در مدت پیاده روی، شکمتون رو کمی به سمت داخل بدنتون بکشین. نفس های عمیق بکشین و یه سرعت ملایم داشته باشین، وگرنه، بکار گرفتن عضلات شکمتون در کل پیاده روی، رقابت برانگیز هستش.

بهرحال اگه پیاده روی واسه شما مناسب نبود، یکی دیگه از این گزینه های تمرین هوازی کم برخورد رو امتحان کنین:

  • آب درمانی
  • دوچرخه ثابت
  • دستگاه الپتیکال
  • دستگاه استپ

روشی موثر واسه خلاص شدن از کمردرد

چیجوری درد لگن رو درمان کنیم؟

مجله تناسب اندام کمردرد

Share this post

Post navigation

You might be interested in...