پایان نامه تجارت الکترونیک و رضایت مشتریان


Widget not in any sidebars

صدا یا توانایی صحبت کردن و شنیدن نظرات، ممکن است کلیدی برای تولیدات جدید توسعه ی وب باشد. روش های جدید تعامل شنیدنی و استانداردهای ای پی آی می تواند راهنمای خوبی برای تولید تکنولوژی جدید وب باشد.
پردازش صدا توانایی ترجمه کلمات گفته شده به متن است. این تکنولوزی جنبه ی جدیدی نیست و قدمت 60 ساله دارد. در سال 1954، آزمایش جورج تاون- آی بی ام نمایشی از اولین برنامه ی ترجمه ی مبتنی بر ماشین است. این نمایشی بود که توسط دانشگاه جورج تاون و آی بی ام توسعه یافت و با موفقیت توانست به وسیله ی تکنولوژی مقدماتی محاسبات، بیش از 60 جمله ی روسی را به انگلیسی به صورت خودکار ترجمه کند. این سیستم در ابتدا فقط 6 قانون گرامری و 250 آیتم در لغت نامه ی خود داشت که همه ی آن ها به وسیله ی دست نوشته شده بودند. اما این سیستم پتانسیل خود را برای تعامل بیشتر با تکنولوژی اثبات کرد و محققان نیز ادعا کردند که طی 3 تا 5 سال آینده، فراگیری ماشین یک مشکل حل شده خواهد شد. اما متاسفانه 30 سال طول کشید تا این مساله به حقیقت بپیوندد.
پیشرفت بزرگ دیگر در دهه ی 1980 بود، که الگوریتم های فراگیری ماشین برای پردازش زبان معرفی شدند. این الگوریتم های ساده برای اولین بار در تکنولوژی پردازش گفتار ساخته شدند.
رهبری این جریان برعهده ی کنسرسیوم تار جهان گستراست، جامعه ای که استانداردهایی را برای رشد وب توسعه می دهد. یکی از گروه های استانداردهای اخیر، مشخصه ی ای پی آی گفتار وباست که با هدف “قادر ساختن توسعه دهندگان وب برای فراهم کردن زمینه ای در مرورگرهای وب برای داشتن ویژگی ورودی گفتار و خروجی متن در حالیکه هنگام استفاده از نرم افزارهای استاندارد تشخیص گفتار یا خواندن صفحه این ویژگی دردسترس نباشد. خود ای پی آی متضمن پردازش گفتار و پیاده سازی ترکیب می باشد و می تواند ترکیب و تشخیص را هم در سمت سرور و هم در سمت کلاینت پشتیبانی کند. همچنین برای ورودی های گفتار کوتاه و گفتار پیوسته نیز طراحی شده است.”
به عبارت ساده تر، این ای پی آی ها به توسعه دهندگان وب اجازه می دهند تا این قابلیت را برای کاربران وب اضافه کنند تا بتوانند با یک صفحه ی وب صحبت کنند و همچنین از آن پاسخ و نتیجه را دریافت کنند. اگر از حالا گوگل یا اپل سیری استفاده کنید، حتما این قابلیت را خواهید دید. البته گوگل اخیرا این ویژگی را برای کاربران مرورگر کروم خود روی صفحه ی خانه ی خود پیاده سازی کرده است. همچنین گوگل ای پی آی گفتار وب را روی مرورگر کروم خود پیاده سازی کرده است تا به هرکسی اجازه بدهد که به آسانی یک صفحه ی وب فعال با گفتار بسازد.
کورزویلکه نام یکی از شرکت های مربوط به گوگل است، آینده ای را متصور است که کامپیوترها توانایی نوشتن و فهم محتوای معنایی زبان را پیدا کنند. آینده ای که در آن کامپیوترها قبل از اینکه شما سوال کنید جوابتان را می دانند و علت آن این است که آن ها هر ایمیلی که شما خواهید نوشت، هر داکیومنتی، هرچیزی که از روی بیکاری داخل فیلد ماشین های جستجو وارد کنید، هر دارویی برای بیماری و … را خواهند خواند. آن ها شما را بهتر از خودتان خواهند شناخت. و اگر شما نیز با نظر کورزویل موافق هستید، راه شروع آن توانایی تعامل با کامپیوترها به شیوه ی طبیعی و از طریق صدا است]11 [.
1-9 بیان مساله و سوالات تحقیق
در وب سایت های تجاری سرعت اجرا و پاسخ سیستم ها موضوعی بسیار مهم و حیاتی شده است. در مورد سیستم های تجاری مشتری به مشتری و تجارت به مشتری با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان و بازدید کنندگان که هریک عملیات متنوعی را نجام می دهند توان و سرعت پاسخگویی سیستم امری بسیار تاثیر گذار در رضایت مشتریان و کارآمدی سیستم تجاری است.
مثلا سایت تجاری ای بی را در نظر بگیرید، در هر لحظه هزاران مشتری به طور همزمان در حال مشاهده محتوای وب سایت، بارگذاری مطالب و تصاویر و ویدئوهای جدید، انجام پرس و جوهای پیچیده و سنگین و … هستند.
سوال اصلی که مطرح است این است که چگونه می توان بالاترین سرعت اجرای چنین سایتی را فراهم نمود؟
اما سوالات کلی که در این رساله مورد بررسی قرار می گیرند به شرح زیر است:
1.روش استفاده از سیستم های بهینه سازی اجرای سمت سرور پروکسی معکوسبرای تسریع اجرای سیستم های پر ترافیک مشتری به مشتری و تجارت به مشتری چیست؟
2.چگونه می توان در یک سیستم تحت وب دارای محتوای متنوع (تصویر، متن، ویدئو،…) از یک روش ترکیبی برای افزایش کارایی و سرعت استفاده کرد؟
3.سیستم های پروکسی معکوس اصلی یعنی انجین ایکس و وارنیشکدام یک برای استفاده در سیستم های پرترافیک مشتری به مشتری و تجارت به مشتری مناسب تر هستند؟
1-10 ضرورت انجام تحقیق
هدف از این تحقیق ارائه یک ترکیب نرم افزاری مناسب برای افزایش سرعت اجرای سیستم های پرترافیک تجارت الکترونیک مشتری به مشتری و تجارت به مشتری است.
چنین سیستم هایی پیکره اصلی تجارت الکترونیک را تشکیل می دهند و کارآمدی سرعت آن ها موضوعی ضروری در اجرای موفق تجارت الکترونیک است.
برای بیان موضوع فوق و تبیین اهمیت سرعت اجرای برنامه تجاری تحت وب میتوان مسئله طور دیگری نیز بیان کرد که، چرا سرعت، مهم است؟
سئو: سرعت وب ‌سایت شما قطعا یکی از عوامل مهم برای سئو است.
بازدیدکنندگان: مخاطبان وب‌ سایت شما از سرعت پایین باز شدن وب سایت‌ ها متنفر هستند.
رتبه بندی گوگل: گوگل هم برای سایت‌های کند امتیاز اولویت نمایش در نایج جستجو را پایین در نظر می گیرد که به نوبه ی خود باعث می شود سیستم تجاری در رسیدن به اهداف خود و جذب و جلب و رضایت مشتریان ناموفق باشد.
1-11 ساختار پژوهش
در این رساله برای بررسی و مقایسه ی روش های تسریع در وب در سیستم های پر ترافیک تجارت به مشتری و مشتری به مشتری، پنچ فصل زیر تدوین شده است:
در فصل اول کلیات پژوهش شامل تعریف مساله، کاربردها و موضوعات مقدماتی و کلی موضوع تحقیق بیان شده و پس از تعریف مساله و بیان سوال های تحقیق، ضرورت انجام تحقیق اشاره می شود.
در فصل دوم مروری بر ادبیات تحقیق انجام شده و تعاریف وب سرور و انواع آن آورده می شود. دو نمونه از وب سرورهای مهم لینوکس به طور کامل تشریح می شوند و نرم افزار تسریع سروری به نام وارنیش تعریف می شود. نرم افزارهای مبتنی بر وب و مختصری از معماری شان شرح داده می شود. و در نهایت درمورد اینکه همه ی افراد برای کار با سرورها و تسریع آن ها اشتباه می کنند بحث می شود.