مقاله بازاریابی رابطه‌مند و ارتباطات بازاریابی

تنکابن
50
Widget not in any sidebars

45
آمل
50
46
نور
50
44
چالوس
64
59
جمع
384
352
3-5- ابزار و روش جمع آوری داده‌ها و اطلاعات
در این تحقیق به منظور بررسی رابطه بین بازاریابی رابطه‌مند و وفاداری مشتریان 37 پرسش در قالب یک پرسشنامه تنظیم شده است. برای سنجش بازاریابی رابطه‌مند از 25 سوال محقق ساخته استفاده شده است. بعد اعتماد بازاریابی رابطه‌مند با شاخصهای رفتار مؤدبانه کارکنان بانک با مشتریان، رفتار اعتماد برانگیز کارکنان بانک، اعتماد به نقل وانتقال وجوه بانک، اطلاعات کافی کارکنان در انجام امور خود و عدم اشتباه در فعالیتهای بانکی در قالب 5 سؤال (سؤالات 1 تا 5) با طیف لیکرت پنج گزینه ای (از خیلی کم تا خیلی زیاد) مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد.
بعد ارتباطات بازاریابی رابطه‌مند با شاخصهای پاسخ گو بودن بودن کارکنان، اطلاعات دقیق کارکنان در مورد عملیات بانکی، بدون نقص بودن صورتحساب ها، اطلاع رسانی در مورد خدمات جدید بانکی، ارائه اطلاعات به موقع و ارزشمند از کارکنان بانک در قالب 5 سؤال (سؤالات 6 تا 10) با طیف لیکرت پنج گزینه ای (از خیلی کم تا خیلی زیاد) مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد.
بعد مدیریت تعارض بازاریابی رابطه‌مند با شاخصهای جلوگیری از تعارض، رسیدگی به شکایات، پیگیری امورات مربوط به مشتریان ناراضی، نظر خواهی از مشتریان و انجام تعهدات برای جلوگیری از تعارض در قالب 5 سؤال (سؤالات 11 تا 15) با طیف لیکرت پنج گزینه ای (از خیلی کم تا خیلی زیاد) مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد.
بعد شایستگی بازاریابی رابطه‌مند با شاخصهای اطلاعات کارکنان از شرایط بازار و مشتری، آگاهی کارکنان از کلیه امور مربوط به بانک، توصیه در زمینه سرمایه گذاری، تبلیغات کارا و اثربخش و اعمال تغییرات لازم برای تامین خواسته‌های مشتری در قالب 5 سؤال (سؤالات 16 تا 20) با طیف لیکرت پنج گزینه ای (از خیلی کم تا خیلی زیاد) مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد.
بعد تعهد بازاریابی رابطه‌مند با شاخصهای اعتقاد به اهمیت رابطه با مشتریان، حداکثر تلاش برای حفظ یا ارتقاء رابطه با مشتریان، برآوردن نیازمندی‌های مشتری، به اشتراک گذاری اطلاعات با مشتریان و حل مشترک مشکلات در قالب 5 سؤال (سؤالات 21 تا 25) با طیف لیکرت پنج گزینه ای (از خیلی کم تا خیلی زیاد) مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد.