مشترکین خبرنامه وبلاگ خود را افزایش دهید

مشترکین خبرنامه وبلاگ خود رو زیاد کنین

بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوا

مشترکین خبرنامه وبلاگ خود رو زیاد کنین

۱۴ شهریور ۱۳۹۵

وقتی که صحبت از رشد و آزمایش وبلاگ به میان میاد، سه مورد لازمه که باید مورد توجه بذارین: چیجوری می خواین بازدید کنندگان جدید به سمت سایت خود جلب کنین، چیجوری می خواین این بازدید کنندگان رو به مشترکانی باکیفیت تبدیل کنین و اینکه چیجوری می تونین مشترکان وفادار خود رو مُجاب کنین تا واسه به دست آوردن مخاطبان جدید، محتوای وبلاگ شما رو به اشتراک بذارن.

همونطور که میدونید مشترکان مهم ترین بخش این روند حساب می شن، به خصوص اگه در اوایل کار وبلاگ نویسی هستین. شما الان زمان و منابع زیادی رو واسه ایجاد محتوای منحصر بفرد و عالی صرف می کنین اما مطمئناً نمی تونین بدون داشتن خواننده، یافته های مهم و زیادی رو به دست بیارین.

هر وقتی که محتوای جدید در وبلاگ یا سایت خود منتشر می کنین؛ مشترکان شما ترافیک اولیه رو براتون جفت و جور می کنن. نکته کلیدی واسه دریافت ترافیک بیشتر به سمت سایت (و کم کم به دست آوردن بازدید و مشتری) با رشد تعداد مشترکان شروع می شه.

، حالا سوال اینجاس که چیجوری میشه افراد رو به سایت معتقد کرد و شرایطی رو درست کرد که دوباره به سایت شما سر بزنن؟ در این مقاله می خوایم هفت روش خلاقانه رو واسه افزایش تعداد مشترکین وبلاگ بگیم.

توجه: واسه اینکه نکات بیان شده در این مقاله به درستی اجرا شن، در اول باید مطمئن شید که به طور تکراری و در فواصل وقتی مشخص محتوای جدید و با کیفیت منتشر می کنین. اگه محتوای جدیدی واسه خوندن نداشته باشین نمی تونین توقع داشته باشی که افراد در سایت شما مشترک شن. اگه دوست دارین سایت یا وبلاگ خود رو پیشرفت بدین، تلاش کنین در انتشار مطالب ناب و با کیفیت در فواصل وقتی مشخص، تعهد داشته باشین.

پستای وبلاگ خود رو واسه اشتراک گیری بهینه سازی کنین

اگه هدف اصلی شما افزایش مشترکین ایمیلیه پس یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرین، بهینه سازی بهترین پُستای وبلاگ واسه این افراده. اینکار نیازمند صرف زمان زیاد نیس و می تونه تعداد مشترکین رو در طول زمان زیاد کنه.

حتماً از خود می پرسین به چه دلیل؟ ، پُستایی که از دید کیفی بهتر هستن می تونن ترافیک بیشتری (از راه جستجوی طبیعی و دیگه منابع) نسبت به پُستای متوسط به دست بیارن. شما می تونین امتیازات ترافیک بالای این پُستا رو با اضافه کردن Call To Action بیشتر کنین.

مثلا ما فهمیدیم که ۷۶% از بازدید ماهانۀ وبلاگ HubSpot از پُستای قدیمی به دست میاد.

اهمیت تولید محتوا بر سئو

، پس شما می تونین با انجام بازبینی و بروزرسانی در این پُستا از امتیازات موجود به نفع خود استفاده کنین. اول از هر کاری باید پُستایی که باعث ایجاد ترافیک می شن رو شناسایی کنین. شما می تونین از وسایل رایگانی مثل BuzzSumo واسه شناسایی پستای برتر موجود در سایت یا وبلاگ استفاده کنین. هم اینکه، وسیله گوگل بررسی هم می تونه به شما نشون بده که کدوم یکی از مقالات وبلاگ شما بیشترین بازدید رو داشتن.

وقتی که فهمیدین چه پُستایی بیشترین ترافیک رو دریافت کرده، تلاش کنین اونا رو یه به یه واسه مشترکین خود بهینه سازی کنین. شما می تونین اینکار رو به روشای جور واجور انجام بدین. مثلا می تونین Call To Action به پستای خود اضافه کنین، CTA اسلایدی به پُست خود اضافه کنین. تلاش کنین در این باره تحقیق کنین تا بدونین چه روشی در جذب بیشتر مخاطبان موثره.

در صفحات فرود سایت چک باکسای انتخابی بذارین

در سال ۲۰۱۲، سایت HubSpot تونست در عرض سه ماه، تعداد مشترکین خبرنامه خود رو تا ۱۲۸% زیاد کنه. انجام این کار بسیار ساده بود. تنها کاری که انجام دادن، اضافه کردن یه فیلد چک باکس در همه فرمای Landing Page بود، اینطوری افراد می تونستن با یه کلیک در خبرنامه مشترک شن.

یعنی، وقتی که افراد فرمی رو روی صفحه فرود پر می کردن تا از پیشنهادات خاص و رایگان بهره مند شن (مثلا کتاب الکترونیکی)، می تونستن چگونگی دریافت ایمیل از طرف سایت رو انتخاب کنن. چند سال از این ماجرا گذشته س و سایت HubSpot هنوز از همین روش مشترکینی رو دریافت می کنه.

ایجاد چک باکس در سایت

اضافه کردن چک باکسای انتخابی به صفحات فرود یه روش ساده و راحت واسه به دست آوردن مشترکین بیشتره چون تنها کاری که یه فرد باید بکنه علامت زدن یه چک باکسه. این موضوع وقتی مهمن که صفحات فرود مختلفی در سایت خود داشته باشین.

، حال سوال اینجاس که به چه دلیل نباید چک باکس رو به شکلی طراحی کنیم که به طور پیش فرض دارای تیک باشه؟ جواب این سوال بسیار ساده س!. شما دوست دارین چک باکس خود رو به صورت انتخابی در اختیار بازدیدکنندگان خود بذارین، پس اگه پیش فرض باکسا تیک خورده باشن، دیگه انتخابی وجود نداره.

هم اینکه، اگه به صورت خودکار این چک باکس تیک خورده باشه با تعداد مشترکین زیادی روبرو میشین که از کیفیت بالایی بهره مند نیستن. اینجور مشترکینی واسه کمپین ایمیل شما بسیار بد هستن چون باعث ایجاد اندازه تعامل بسیار پایین در ایمیل می شن.

به مشترکین جدید خود پیشنهاد خاص بدین

یه روش واسه تشویق مخاطبان واسه عضویت در خبرنامه، ارائه آیتمای رایگان و اضافی واسه افرادیه که ایمیل خود رو به شما میدن. چیزی که بتونه واسه آدمایی که زمان کافی واسه پر کردن این فرم اختصاص میدن با ارزش و به درد بخور باشه.

مثلا مدیران سایت HubSpot یه Call To Action هوشمند، پائین تصاویر هدر و سرتیتر پُستای خود قرار میدن. CTA هوشمند معنیش اینه که اگه حالا مشترک یه سایت باشین، دیگه Call To Action رو مشاهده نمی کنین. تنها آدمایی قادر به مشاهده این مورد هستن که مشترک سایت نباشن.

پیشنهاد خاص واسه مشترکین خبرنامه

سایت General Assembly واسه آدمایی که به عضویت خبرنامه در میان، ۲۵% تخفیف واسه ثبت نام در کلاسا ارائه میده.

پیشنهاد خاص به مشترکین خبرنامه

اگه دوست دارین در این راه باشین، به اندازه تعامل افراد در ایمیلتان نگاه دقیق تری داشته باشین تا مطمئن شید که پیشنهاداتتان کیفیت خوبی واسه مشترکان ارائه می کنه. اگه افراد فقط واسه دریافت کوپن تخفیف ایمیلشان رو به شما میدن، مطمئناً پس از چند وقت از ایمیلاتون خسته شده و عضویت خود رو لغو می کنن.

به پستا، صفحه اصلی و صفحه تماس با ما Call to Action هوشمند اضافه کنین

در قسمت قبل در مورد Call To Actionای هوشمند صحبت کردیم. موقعیتای استراتژیکی واسه قرار دادن CTA در سایت هست. این فراخوانا فقط واسه بازدیدکنندگانی نشون داده می شه که الان در سایت شما مشترک نیستن.

وقتی که CTAا رو ایجاد می کنین، مطمئن شید که اونا رو ساده و روشن طراحی می کنین. کاری نکنین که افراد مجبور به پر کردن فرمای طولانی شن. اگه فقط به نشانی ایمیل اونا احتیاج دارین تنها اونو بخواین. وقتی که این روند رو ساده و بی دردسر طراحی می کنین؛ شانس پُر کردن فرمای موجود رو افزایش میدید.

باید بدونین که این موارد در کجای سایت بهتر کار می کنن. این موضوع به نوع تجارت و اهداف شما بستگی داره اما بهترین جاها واسه قرار دادن CTA وبلاگ، صفحه اصلی و صفحه تماس با ما هستش.

وبلاگ

آدمایی که در حال خوندن وبلاگ شمان ممکنه به محتوای شما علاقه مند باشن. پس بهتره این روش رو هم امتحان کنین و از اونا سوال کنین که علاقه دارن از راه ایمیل در خبرنامه وبلاگ شما عضو شن یا خیر؟

Call to actionایی واسه مشترکین خود بسازین و اونو مستقیما در داخل هر کدوم از پُستای وبلاگ خود بذارین. البته این موارد نباید جانشین CTA تولید کننده بازدیدکننده در وبلاگ شه. عوضش، شما می تونین خیلی راحت این موارد رو در پُستای خود به عنوان CTA ثانویه و مستقیما زیر فراخوانایی که منتهی به تولید بازدیدکننده می شن، بذارین.

در ادامه با نمونه ای از CTA که در پایین پُست قرار داره آشنا میشین:

اهمیت قرار دادن CTA خبرنامه در وبلاگ

به چه دلیل این فراخوانا بهتره به جای سایدبار در پایین پُست قرار گیرد؟ این موضوع رو در بخش بعدی مورد بحث قرار میدیم.

صفحه اصلی سایت

اگه افزایش تعداد مشترکین سایت یکی از اهداف بزرگ شماس، اضافه کردن CTA به صفحه اصلی رو تو یه دوره وقتی خاص مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین. اگه بتونین این CTAا رو هوشمندانه طراحی کنین، می تونه به عنوان یه بنر کوچیک نشون داده شه که در عرض صفحه اصلی سایت بین دو ماژول دیگه اجرا می شه.

اگه CTA شما هوشمند نیس، می تونین اونو بسته به اهدافی که دارین در موقعیتای متفاوت بذارین. افزایش تعداد مشترکین جزو اهداف اصلی شماس؟ اگه اینطوریه تلاش کنین اونو جایی بذارین که بیشتر به چشم بیاد. به شکل زیر توجه کنین:

قرار دادن Call To Action در صفحه اصلی سایت واسه خبرنامه

اگه افزایش تعداد اعضای خبرنامه جزو اهداف اصلی شما نیس می تونین اونو در فوتر سایت خود بذارین. کاری که سایت Lynton Web انجام داده:

CTA عضویت در خبرنامه در فوتر سایت

صفحه تماس با ما

واسه بیشتر سایتا، صفحه تماس با ما یکی از صفحات پربازدید در سایته. البته بعضی از افراد این موضوع رو ندیده می گیرن و از اون در تولید بازدیدکننده استفاده نمی کنن. اضافه کردن فرمای انتخابی در این صفحه می تونه تعداد خیلی از بازدید کنندگان رو به مشترکین با ارزش تبدیل کنه. مثلا سایت Backlinko گزارش کرده که صفحه تماس با ما در سایت اونا با اندازه ۵٫۸۱% بازدید کننده رو به مشترکین تبدیل کرده:

قرار دادن CTA در صفحه تماس با ما

فراخوانا رو جایی بذارین که آدما به اون توجه می کنن

وقتی که به سایت خود نگاه می کنین به این موضوع به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که پر کردن فرمای CTA ممکنه واسه بعضی از افراد گیج کننده باشه. یادتون باشه که هر چقدر این موارد مزاحم و سردرگم کننده باشه، کاربران کمتر در سایت تعامل دارن.

مثلا، اگه در سایت خود سایدباری دارین، باید به این موضوع فکر کنین که این مورد چیجوری می تونه روی اندازه تبدیل اثر داشته باشه. تجربه کاربری چه طور؟ بازاریابان شرکتای جور واجور گزارش کردن که سایدبار در وبلاگ واسه خوانندگان یه مزاحمت بزرگه.

مثلا مدیران سایت IMPACT با حذف سایدبار از وبلاگ، افزایش ۷۱% در اندازه تبدیل رو تجربه کردن. شکل زیر نشون دهنده ظاهر سایت قبل از انجام تغییراته. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که CTA در سایدبار سمت راست قرار داره که با پیکان قرمز نشون داده شده:

خذف خبرنامه پیامکی از سایدبار سایت

اونا سایدبار رو حذف کردن و CTA خود رو زیر تصاویر اصلی گذاشتن:

قرار دادن باکس عضویت در خبرنامه

بیشتر سایتا هم تجربه برابری دارن. عناصری که در سایدبار قرار داده می شه تاثیر خوبی روی تجربه کاربری نداره. وقتی که سایدبار حذف می شه، میشه CTA رو به صورت هوشمندانه در پایین پُستای وبلاگ قرار داد. هم اینکه امکان قرار دادن این موارد در هدر وبلاگ هم هست که با اسکرول کردن کاربر در میان پستا نشون داده می شه:

قرار دادن دکمه عضویت در خبرنامه در هدر وبلاگ

در میان شرکتای بزرگ، گوگل یکی از نمونه های عالی در این مورده . گوگل هم سایدبار خود رو سال ۲۰۱۶ حذف کرد و از این روش تونست تجربه کاربری رو بهتر کنه. اگه شمام در وبلاگ یا سایت خود سایدبار دارین، ممکنه بخواین اندازه تبدیل و تجربه کاربری خود رو امتحان کنین. اما چیزی که ما فهمیدیم اینه که حذف سایدبار می تونه تجربه کاربری رو بهتر کنه، تجربه موبایلی رو با طراحی و کاهش زمان بارگذاری، بهتر کنه.

همونطور که میدونید گوگل ارزش زیادی واسه سرعت بارگذاری صفحات سایت قائله. پس حذف کردن سایدبار و بقیه عناصر در سایت می تونه تاثیر زیادی روی رتبه بندی سایت و ترافیک طبیعی اون داشته باشه.

از راه ایمیل دوره آموزشی برگزار کنین

با اینکه کتابای الکترونیکی، مقاله های گزارشی و بقیه محتوایی که بازدید کننده جذب می کنن می تونن نقش موثری در بازاریابی داخلی داشته باشه اما واقعیت اینه که شکلای جور واجور خاصی از محتوا، در این مورد بسیار با ارزش تر از بقیه موارد هستن.

به این موضوع خوب فکر کنین. یه کتاب الکترونیکی رایگان با دوره های آموزشی مهم به همراه مدارک معتبر قابل مقایسه هستش؟ مطمئناً اینجور نیس. ارزش یه دوره آموزشی بسیار بالاتر از یه کتاب الکترونیکی مجانیه. علاوه بر این با آموزش مشتریان، می تونین روابطی رو با اونا بسازین که بسیار قابل اعتماد و موثره و اونا رو به تعامل با شما تشویق می کنه.

کاگان بعد از اینکه فهمید یکی از دوستانش با به کار گیری این روش تونسته ۳۰۰۰۰ مشترک جدید به دست آورد، عزمشو جزم کرد با ایجاد دوره آموزشی ۱۲ هفته ای این کار رو امتحان کنین. CTA ای که طراحی کرده بود مثل شکل زیره:

برگزاری کلاسای آموزشی از راه  ایمیل

البته ایجاد یه دوره آموزشی از راه ایمیل نیازمند صرف زمان و منابع بسیاریه. واسه اینکه بتونین موارد با ارزشی در اختیار  مشترکین خود بذارین باید تلاش کنین دوره آموزشی رو با کیفیت تر طراحی کنین. این موضوع بدین معناست که از طراحی قشنگتر و تجربه کاربری بدون مشکل استفاده کنین و هر کدوم از ایمیلا رو واسه مشترکین خود مهم کنین.

ممکنه واسه انجام همه این موارد به یه فریلنسر نیاز داشته باشین. خبر خوب اینه که در مورد محتوا، احتیاجی ندارین کار رو از همون اول شروع کنین. شما می تونین محتوای خود رو از محتواهایی که الان دارین جفت و جور کنین. البته نیاز به انجام تغییر در این محتوا دارین.

با به کار گیری این روش، مشترکین با کیفیتی به دست میارید. هم اینکه اضافه کردن جنبه "زمان محدود" به این دوره آموزشی یه روش عالی واسه تشویق کاربرانه تا در سایت شما ثبت نام کنن. تنها باید مطمئن شید که از قبل، دوره آموزشی خود رو تبلیغ کردین. شما می تونین تبلیغات خود رو در رسانه های اجتماعی بذارین.

با لحن خوب و قشنگتر بخواین

شما می تونین توجه افراد رو با متون جذاب و قشنگتر به سایت خود جلب کنین. اگه لحن و متن شما خوب نباشه مطمئن باشین که مشترکین خود رو از دست میدید. حتماً شمام با CTAایی مواجه بودین که احساس خوبی در شما ایجاد نکرده. واقعا، در بیشتر مواقع این جوری موارد باعث می شه بازدید کننده، سایت رو به سرعت ترک کنه. به مثالای زیر توجه کنین:

  • بله، من می خوام در هزینه های خود صرفه جویی کنم/نه من پول کافی دارم.
  • بله، دوست دارم به روزرسانی لازم رو دریافت کنم/نه دوست ندارم این اتفاق بیفته.
  • بله،دوست دارم وزن کم کنم/نه متشکرم من اندام خوبی دارم.

شما باید بدونین که موقعیت متعادل واسه کسب وکار شما دقیقاً کجاس که این موضوع به برند شما بستگی داره. در بعضی از کسب وکارها به کار بردن جملات خنده دار و بامزه باعث آزار بازدید کننده نمی شه. البته همونطور که گفتیم این موضوع به نوع کسب وکار شما بستگی داره.

در خواست از کاربران واسه عضویت در خبرنامه

در متونی که به کار می برید خلاق باشین و تلاش کنین جمله بندیای متفاوتی رو امتحان کنین تا تاثیر اونو روی اندازه تبدیل بفهمین. با لحن قشنگتر و خوب از اونا بخواین. آدمایی که تازه وارد سایت شما شدن ممکنه با برند شما آگاهی نداشته باشن، پس در انتخاب جملات و کلمات هوشمندانه رفتار کنین.

از کاربران واسه عضویت در خبرنامه بخواین

با امید به اینکه این پُست به شما کمک کنه تعداد مشترکین خود رو خوب زیاد کنین. خوشحال میشیم پیشنهادات و انتقادات خود رو با ما در میان بذاریم. هم اینکه اگه در مورد آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو و آموزش بازاریابی محتوا سوالی دارین می تونین اونو با ما در میان بذارین. کارشناسان نوین، در اولین فرضت سوالات شما رو بررسی کرده و به اونا جواب میدن.

موضوعات در رابطه بازاریابی اینترنتیبازاریابی محتواآموزش وبلاگ نویسی

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

رامین محمودی

رامین محمودی هستم، یه عدد علاقمند به محتوا (و هر اون چیزی که به اون رابطه داره!).
وقتی مدیر محتوا و سردبیر وبلاگ نوین بودم. حالا، من هم مانند شما از مطالعۀ مقالات اون حال می کنم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین