اینفوگرافیک: آیا وب‌سایت شما پول از دست می‌دهد؟

اصول تجربه کاربری، طراحی رابط کاربری

اینفوگرافیک: سایت شما پول از دست میده؟

سعید رهبری

۵

۵

۱ ۰۰۰۰

شما یه کار و کاسبی آنلاین دارین و هر ماه مقداری از درآمد اونو خرج تبلیغات می کنین. اما هنوزم از اندازه فروش خود ناراضی هستین و هر چقدر هم که تبلیغ می کنین، برگشت سرمایه شما خوب نیس. این همون اشتباهیه که خیلی از تجارتای دیگه هم مرتکب می شن. یعنی اینکه فقط تمرکز خود رو بروی جذب مشتری بذارین و دیگه مهم نباشه که تجربه کاربر (UX) و رابط کاربر (UI) چقدر بهینه شده باشن. در حالی که این دو هستن که مشخص می کنن شانس تبدیل کاربر جذب شدۀ شما به مشتری چقدر میشه. در ادامه می تونین اینفوگرافیکی که در این مورد جفت و جور کردیم رو بخونین:

سایت شما پول از دست میده؟

اگه شما از تستای هدف دار واسه بهینه سازی سایت خودتون استفاده نکنین، ممکنه مشتریان بالقوه رو از خود برونین.

سئو

حدس ما اینه که سایت شما می تونه درآمد بیشتری داشته باشه و شما نباید این فرصت رو از دست بدین.

۱- بازدیدکنندگان آزار دیده خریداران خوشحال نیستن.

حدودً ۷۵% از کاربران اینترنت در روبرو شدن با محتوای بی ربط تو یه سایت دچار حس گیجی و پریشونی و گیجی می شن. یه سایت که محتوای ثابتی رو به تموم بازدیدکنندگان خود نمایش دهد، می تونه اون دسته از مشتریان رو که دنبال یه تجربه شخصی تر هستن از خود حرکت بده.

۲- می تونین با همون پولی که خرج تبلیغات می کنین خیلی راحت فروش خود رو زیاد کنین.

هزینه ای که شرکتا صرف جذب مشتری می کنن، ۹۰ برابر بیشتر از هزینه اونا واسه بهینه سازیه. هزینه کردن واسه جذب کاربر به یه سایت بهینه نشده مثل شرکت تو یه بازی بخت و اقباله. در مقابل، هدایت مشتری به یه سایت آماده و بهینه می تونه به افزایش اندازه تبدیل و فروش بیشتر برسه.

۳- از الان تستای A/B خود رو شروع کنین.

با به کار گیری تستای A/B می تونین تماشاگر ۳۰ تا ۴۰% افزایش در مشتریان راغب باشین. تا الان بهینه سازی به کمک این تستا باعث جذب مشتریان بیشتر واسه وب سایتای B2B جور واجور شده. تجارتای الکترونیک جور واجور هم تماشاگر ۲۰-۲۵% رشد بیشتر بودن.

۴- حتی تستای کوچیک هم می تونن یافته های بزرگی رو ارائه بدن.

تست کردن فراخوانای عمل می تونه یه تاثیر قابل توجه بروی اندازه فروش داشته باشه. برند “استنلی بلک و دکر” تونست با به کار گیری یه تست سادۀ A/B اندازه کلیک کاربران رو تا ۱۷% زیاد کنه. این پیشرفت باعث شد که این شرکت تماشاگر یه افزایش ۶ رقمی در اندازه درآمد سالیانه خود باشه.

۵- باور اینکه چه المانایی ممکنه درآمد شما رو محدود کنن کمی سخته.

میشه با حذف یه تصویر تماشاگر ۴۰۰ درصد افزایش در اندازه تبدیل کاربران به مشتری بود؟ شرکتایی بودن که اینجور کرده باشن. مطمئناً شمام با کمی آزمایش غافلگیر میشین که کدوم متون، تصاویر و رنگا باعث ایجاد تاثیر منفی در سایت شما می شن. با تستای A/B می تونین تموم شک خود رو از بین ببرین و سایت خود رو واسه بالاترین درآمد بهینه کنین.


سایت شما داره تعدادی از مشتریان بالقوه خود رو از دست میده و به کمک تستای A/B می تونین جذب اونا رو ممکن کنین. شما باید تموم فرما، تصاویر، فراخوانا، متون، رنگا و … خود رو مورد آزمایش بذارین تا بتونین سایت خود رو طوری بهینه سازی کنین که بتونه کاربر رو به مشتری واقعی تبدیل کنه.

خوشحال میشیم که نظرات و سوالات خود زمینۀ بازاریابی دیجیتال، طراحی سایت و بهینه سازی UI و UX رو از راه قسمت نظرات با ما در میان بذارین.

دیجیتال