اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل۴: وقتی خال دل، حکم سر را می‌برد

حتی در خرید یه شرکت در بالاترین سطح فنی هم، قبل اینکه یه تحلیل عقلانی کامل از ارزش و کارایی محصول صورت بگیره یه تصمیم احساسی در اون دخالت داره و در زمان تعیین قیمت و انتخاب فروشنده، همه چیز براساس عوامل هیجانی اتفاق میفته. با همراه باشین.

قیمت

هدف شما به عنوان آگهی دهنده اینه که:

  • روح برند رو به قلب بازار هدف پیوند بزنین.
  • به احساس خود در موقعیتی توجه کنین و اونو با کلمات یا تصویر بگید.
  • هر چی بیشتر احساسات خود رو بشناسین، بهتر می تونین احساسات بقیه رو تشخیص بدین.
  • هر چی بیشتر احساسات بقیه رو تشخیص بدین بیشتر می تونین در اونا نفوذ کنین.
  • روان درمانی یه راه عالی واسه سرعت بخشیدن به این یادگیریه.
  • روان درمانی

خیلی بده که برند شما رابطه هیجانی با مشتریان نداشه باشه. به بیان دیگه مشتریان کمترین توجهی به برند شما ندارن چون باور دارن چیز خاص یا منحصر به فردی واسه توجه کردن ندارین. از نظر اونا فقط یه کالای مصرفی هستین.

مشتریان باور دارن می تونن همون اجناس یا خدمات رو از دیگر عرضه کنندگان تامین کنن و واسه اینکه در بازار باقی بمونین چاره ای ندارین که قیمتا رو پایین بیارین. وقتی عرضه کننده دیگری قیمت پایین تری نسبت به شما ارائه کنه مشتریان به دنبال اون می رن. هیچ امنیت و تضمینی واسه وفاداری مشتریان ندارین.

آگهی دهنده هایی که بین برند و نیازای هیجانی بازار هدف رابطه برقرار می کنن سودهای خیلی عجیبی به دست می یارن. وقتی مشتریان عکس العمل هیجانی قوی تری به محصول شما نسبت به محصول حریف نشون بدن، همیشه اونو خریداری می کنن و در نتیجه اجناس بیشتری خواهید فروخت و می تونین تا ۲۰۰ درصد بیشتر از رقبا سود ببرین.