اثرات ارزیابی عملکرد و ارزیابی عملکرد

دانلود پایان نامه
  • نمونه حاصل گردآوری اطلاعات فقط درباره تعدادی از اعضای جامعه آماری مورد پژوهش است.
    برای تعیین حجم نمونه در این تحقیق برای بالا بردن اعتبار آن از روش سرشماری استفاده شد ،در روش سرشماری نیاز به فرمول نویسی نمی باشد زیرا کل جامعه آماری به عنوان حجم نمونه درنظرگرفته می شوند(104=n= 104N=) پرسشنامه ها به مدت 2 ماه با مراجعه مستقیم و توضیح هدف از پرسشنامه بین پاسخگویان توزیع و 104 پرسشنامه صحیح جمع آوری شد.
    3-5 نحوه گردآوری داده ها
    برای گردآوری داده های مورد نیاز در هر تحقیقی روشهای مختلفی از قبیل کتابخانه ای، میدانی ،مشاهده، مصاحبه و پرسشنامه وجود دارد که محقق با توجه به موضوع ، نوع داده های مورد نیاز وسایر عوامل اقدام به انتخاب یک یا چند روش از آنها برای جمع آوری داده ها می کند.
    1)در این تحقیق از منابع کتابخانه ای و سایتهای علمی مختلف برای مطالعه اطلاعات موجود در زمینه بررسی ارزیابی عملکرد دراثربخشی کارکنان استفاده شده است.بررسی های کتابخانه ای به منظور جمع آوری جامع اسناد علمی و تحقیقی ،کتبی یا غیر کتبی که محقق باید با تخفیف خاص از آنها الهام بگیرد انجام می شود.بررسی های کتابخانه ای در تنظیم ادبیات تحقیق بسیار ضروری است که می تواند جامعیتی در داده های پرسشنامه ایجاد کند و چارچوبی را برای مطالعات بعدی فراهم نماید.
    2)در مرحله دوم پژوهش از روش توصیفی و با استفاده از پرسشنامه برای بررسی مولفه های هریک از متغیرها مورد بررسی قرار گرفت.
    3-6- ابزار تحقیق
    ابزار گردآوری داده ها وسیله ای است که به پژوهشگر کمک می کند تا داده های لازم را جمع آوری و ثبت نماید.ابزار این تحقیق شامل پرسشنامه می باشد:
    در این تحقیق با توجه به مطالعات کتابخانه ای و تحقیقات انجام شده در ارتباط با ارزیابی عملکرد و بهسازی نیروی انسانی و با استفاده از کتاب سید محمد مقیمی (1389) و با الهام از مدل مفهومی تحقیق پرسشنامه ای با 22 سوال در طیف لیکرت ساخته شده است.
    آزمودنی می تواند در هر سوال پرسشنامه نمرات 1تا5 را بر اساس طیف لیکرت و با توجه به نحوه پاسخ دریافت کند. بهسازی نیروی انسانی براساس پنج بعد اصلی انگیزش، خلاقیت، رضایت، گرایش به آموزش و ماندگاری قابل ردیابی است. بنابراین جهت شناسائی تاثیر ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی در سازمان مورد مطالعه، اثرات ارزیابی عملکرد بر هریک از محورهای ابعاد پنج گانه فوق مورد سنجش قرار گرفته است.
    جدول شماره (3-1): جدول شماره گویههای متغیر های پژوهش
    مولفهها شماره گویهها
    انگیزش
    رضایت
    خلاقیت
    آموزش
    برنامه ریزی
    پردازش
    سرپرستی
    بازنگری
    فعالیت اصلاحی 1-2-3
    4-5
    6-7-8
    9-10
    11-12-13
    14-15
    16-17
    این نوشته در مقالات و پایان نامه ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.